ZenithOptimedia Group wdraża globalne pozycjonowanie
Sieć domów mediowych ZenithOptimedia Group wprowadza globalną strategię pozycjonowania – Live ROI.
Zmianie strategii towarzyszy rebranding, obejmujący wszystkie marki należące do ZenithOptimedia Group: domy mediowie Zenith i Optimedia oraz specjalistyczne działy Performics, Newcast i DriveR. W polskim oddziale Grupy rosną kompetencje specjalistycznych działów Performics i DriveR.
Nowe pozycjonowanie ZenithOptimedia jest odpowiedzią na zmiany zachodzące na rynku mediów i w komunikacji marketingowej oraz rosnące znaczenie komunikacji internetowej.
„Nasze otoczenie stale się zmienia. Konsumenci spędzają coraz więcej czasu w cyfrowym świecie, a stosowane dotychczas narzędzia, służące do badania tego świata i efektów naszych działań, przestają wystarczać. Dlatego proponujemy klientom podejście Live ROI, pozwalające w czasie rzeczywistym określić, jak i gdzie inwestować budżet, by osiągnąć najwyższy zwrot z inwestycji” – mówi Steve King, global chief executive officer w ZenithOptimedia Group.
„Wdrożenie koncepcji Live ROI wpływa na rozwiązania proponowane klientom i styl pracy całej firmy, jednak największe wyzwania stawia przed dwoma działami: Performics i DriveR” - dodaje Monika Bronowska, CEO ZenithOptimedia Group.
W polskim oddziale ZOG rozwijane są kompetencje działu Performics, zajmującego się szeroko pojętym digitalem – od strategicznego doradztwa w planowaniu i zakupie mediów w Internecie, poprzez realizację kampanii PPC i SEO, działania mobilne, afiliacyjne i w social media, po tworzenie koncepcji kreatywnych i kreacji. Podejście Live ROI stawia ZOG nowe wyzwania także w zakresie badania zachowań konsumenckich oraz precyzyjnego mierzenia skuteczności działań, ich jakości i efektywności. „Dlatego wzmacniamy dział badań DriveR, poszerzając jego kompetencje i ofertę badawczą oraz zmieniając strukturę” – wyjaśnia Monika Bronowska.
Kierownictwo działu DriveR obejmuje Anna Marszalik-Kraszewska, mająca ponaddziewięcioletnie doświadczenie w pracy w obszarze badań. W ZenithOptimedia Group pracuje od lutego 2011 roku, wcześniej zdobywała doświadczenie po stronie mediów - w Grupie RMF oraz w wydawnictwie Hubert Burda Media. W związku z poszerzeniem oferty badawczej w maju br. do zespołu dołączy nowa osoba, specjalizująca się w statystycznej analizie danych oraz raportowaniu zjawisk z zakresu relacji z klientem.
Wraz z pozycjonowaniem zmienia się identyfikacja wizualna wszystkich firm należących do ZenithOptimedia Group. Celem tych zmian jest zapewnienie spójności i rozpoznawalności poszczególnych brandów należących do Grupy. Jednocześnie Zenithmedia zmienia nazwę na Zenith.
W nowych logotypach zmieniono krój czcionki – taki sam dla wszystkich brandów należących do Grupy. W logotypach ZenithOptimedia, Zenith i Optimedia zachowane zostają charakterystyczne dla nich elementy: tekst „The ROI Agency” i niebieski kolor oraz odświeżony symbol szczytu. Logotypy specjalistycznych działów: Performics, Newcast i DriveR wyróżniają się zastosowanymi kolorami – zielonym, pomarańczowym i niebieskim. Zmiana pozycjonowania i rebranding odbywa się jednocześnie w 250 biurach ZenithOptimedia Group na całym świecie. (MAS)
(22.04.2012)
