Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Kwiecień 20, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nowe technologie podczas II Kongresu Public Relations 2012

II Kongres Public Relations we Wrocławiu

Nowoczesne technologie w Public Relations są przewodnim tematem II Kongresu PR, który rozpoczął się wczoraj na Uniwersytecie Wrocławskim. Kongres potrwa dwa dni. Udział w nim bierze około 200 specjalistów w tej dziedzinie, w tym 40 prelegentów.

Część prelekcji poświęcona była badaniom społecznych mediów, głównie skuteczności kreowania marek w blogach, vlogach i na Fecebooku. Bartosz Lewicki z Multi Communications zajął się relacją między mediami społecznościowymi a dziennikarzami tradycyjnymi. 58 proc. przebadanych w listopadzie ub.r. dziennikarzy przyznało, że na blogach szuka inspiracji do swoich artykułów, a ponad połowa przyznała się, że w ciągu danego miesiąca niemal każdego dnia coś dla siebie znajdowała.
Jak stwierdził Andrzej Jędrzejak z Fleishman Hillard, w Polsce są 3 mln blogów, ale aktywnych jest tylko kilka procent z nich.
Przedmiotem prelekcji Joanny Pruszyńskiej-Witkowskiej i Eweliny Nazarko-Ludwiczak z Headlines Porter Novelli było pytanie, czy Google jest w stanie leczyć pacjentów. Europejskie badania wskazują bowiem, że 67 proc. chorych zaczyna leczenie od poszukiwania informacji w Internecie. 70 proc. z tej grupy twierdzi, że znalazło odpowiedzi na nurtujące ich pytania. Internet jest dla ankietowanych trzecim po członku rodziny i najbliższym znajomym źródłem informacji, które pomaga postawić diagnozę, poszukać dobrego lekarza, dowiedzieć się, jak tanio kupić leki, jakie są możliwe formy terapii.
Podobnie jak w ub.r. Adam Łaszyn, przewodniczący Rady Związku Firm Public Relations, przedstawił listę 10 największych wydarzeń PR w Polsce od ostatniego Kongresu. Czwarte miejsce zajął sukces Ruchu Palikota w wyborach, wyłącznie dzięki działaniom PR; miejsce trzecie - sprawa małej Madzi, która opanowała media, wpłynęła na wizerunek policji oraz ponownie wykreowała Krzysztofa Rutkowskiego. Drugim wydarzeniem była Noc Konfesjonałów, a pierwszym - ponowne zwycięstwo PO w wyborach. - Ale tu nie o samo zwycięstwo chodzi, lecz o skuteczność działań typowego PR: Tuskobusu i spotkań z mieszkańcami szeroko relacjonowanych przez media - przekonywał Łaszyn.
Organizatorami Kongresu są: Uniwersytet Wrocławski, Związek Firm Public Relations, NewsLine.pl. (MM)

(20.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.