Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Kwiecień 19, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Seksizm w reklamach najczęstszą przyczyną skarg do Rady Reklamy (wideo)

Najwięcej protestów złożono na reklamę Maximusa

Wizerunek płci w reklamie to najczęstszy powód składania skarg do Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. W ub.r. na 1054 złożone skargi aż 847 dotyczyło tej kwestii.

Drugim powodem jest przekonanie odbiorcy, że reklama wprowadza w błąd (71 skarg), a kolejnym – że szkodzi małoletnim (28) lub jest agresywna (27). I skarżący zazwyczaj mają rację: w przypadku 811 skarg Komisja Etyki Reklamy uznała, że został naruszony Kodeks Etyki Reklamy, tylko 60 skarg zostało oddalonych.
Zarzut dotyczący wizerunku płci stawiano m.in. najbardziej oprotestowanej w ub.r. reklamie - plakatowi centrum handlowego Maximus przedstawiającemu kobietę z opuszczoną bielizną i napisem „Opuszczamy na Maxa”. Złożono na nią w sumie 756 skarg. Skarżący wskazywali, że reklama jest seksistowska, w zestawieniu z zamieszczonym zdjęciem (kobieta zsuwająca majtki) nasuwa jednoznaczne seksualne skojarzenia i uwłacza godności kobiet. Komisja Etyki Reklamy się z nimi zgodziła. Seksistowski charakter zarzucono także, w 70 skargach, kampanii firmy Home.pl, w której reklama internetowa opatrzona została zdjęciem trzech kobiet ubranych jedynie w czarną bieliznę i hasłami: „Obiecujące domeny”, „Zarejestruj… a zobaczysz więcej” itp.
Reklamy z podtekstem erotycznym w Internecie wciąż cieszą się największym powodzeniem. Przebojem sieci jest np. spot reklamujący Fiata Abarth 500 z udziałem rumuńskiej modelki Catrinel Menghia.
Jeśli chodzi o kanały komunikacji, to w Polsce najczęściej skarżono się na reklamy na nośnikach zewnętrznych (823 przypadki), a dalej – na internetowe (85) i telewizyjne (84).
Związek Stowarzyszeń Rada Reklamy jest organizacją odpowiadającą za samoregulację branży reklamowej w Polsce. (AO, PR)

(19.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.