Dział: PUBLIC RELATIONS

Dodano: Kwiecień 19, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Promocja Katowic – współpraca ponad podziałami (tekst sponsorowany)

Miasta i regiony coraz częściej stawiają na marketing i opracowują strategie promocyjne, mające na celu zachęcenie turystów i inwestorów do zainteresowania danym miejscem. W Polsce jednym z aktywniejszych i efektywniejszych w tym obszarze jest województwo śląskie. Jego konsekwentne działania dążą przede wszystkim do przełamania negatywnych stereotypów regionu i Katowic, które są postrzegane jako miasto bez wyraźnego charakteru, brudne i senne.

Miasto od kilku lat prowadzi intensywną kampanię promocyjną oraz – co jeszcze ważniejsze – modernizacyjną. W tej pierwszej wspiera je m.in. Convention Bureau, komórka Urzędu Miasta odpowiedzialna za promocję turystyki biznesowej, jak również wiele lokalnych firm, m.in. angelo Hotel Katowice czy Silesia Events. Ta międzysektorowa współpraca marketingowa na rzecz regionu przynosi nadspodziewanie dobre efekty. Modelowym przykładem takich działań jest event „Discover Silesia”, zorganizowany przez angelo Hotel Katowice we współpracy z partnerami biznesowymi i samorządowymi na początku marca tego roku. Było to 3-dniowe wydarzenie dla meeting plannerów, mające na celu odczarować Górny Śląsk i pokazać jego eventowy potencjał, zgodnie z promowanym hasłem „Katowice – energia spotkań”. Uczestnicy eventu zobaczyli wiele atrakcji turystycznych miasta w czasie gry miejskiej „Kryptonim KATO”, zapoznali się z tajnikami śląskiej kuchni podczas warsztatów kulinarnych w Restauracji Łania i zwiedzili zabytkową kopalnię GUIDO. Oczywiście bawili się również na wieczornej imprezie w hotelowym Jazz Barze i zostali zapoznani z ofertą konferencyjną hotelu angelo. Na uwagę zasługują dwa fakty. Po pierwsze event zorganizowany był z inicjatywy firmy komercyjnej, a mimo tego to marketing miejsca, czyli Katowic, wysuwał się na pierwszy plan przez cały czas. Po drugie wydarzenie zostało zorganizowane przez angelo Katowice już po raz drugi, więc nie jest jednorazową akcją, a częścią strategii promocji miasta, która odgrywa ważną rolę w planie marketingowym hotelu.

A jakie będzie oblicze eventowe Katowic w najbliższych latach? Dzieje się tu coraz więcej. Górny Śląsk gości m.in. OFF Festival, Europejski Kongres Gospodarczy i ESKA Music Awards. Milowym krokiem na drodze do formalnego wyzwolenia „energii spotkań” z pewnością będzie otworzenie Międzynarodowego Centrum Kongresowego, które wraz ze zmodernizowaną Halą Widowiskowo-Sportową Spodek, stanie się największym zadaszonym miejscem spotkań w Europie Centralnej. Podobno już od 2013r. będzie odwiedzane rocznie przez około 80 000 osób.

(tekst sponsorowany)

 

(19.04.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.