Okocim po 18 latach wraca do Marioli (wideo)

Do reklam Okocimia wraca fikcyjna Mariola, znana z reklam piwa tej marki z 1994 roku. Pierwszy spot z jej udziałem zostanie wyemitowany w środę w przerwie meczu Chelsea - FC Barcelona.
Carlsberg Polska rozpoczyna kampanię pod hasłem "Zasługujesz na Okocim". - Dzięki tej kampanii chcemy wzmocnić segment piwa jasnego i notować, tak jak dotychczas w przypadku marki Okocim, wzrost sprzedaży w tym malejącym segmencie piwa - mówił wczoraj podczas konferencji prasowej Jacek Stefaniak, senior brand manager marki Okocim. Według firmy badawczej Nielsen marka Okocim ma 3,1 proc. udziału w rynku piwa, co daje jej dziewiąte miejsce wśród najpopularniejszych marek piwa w Polsce. W 2011 roku udział piwa jasnego w rynku wynosił 77 proc. (źródło: Millward Brown SMG/KRC).
Najnowsza kampania Okocimia jest skierowana do mężczyzn. W spocie telewizyjnym siedzący w pubie mężczyzna zostaje zauważony przez Mariolę, popularną w połowie lat 90. ambasadorkę marki.
Hasło kampanii "Mariola o kocim spojrzeniu" było jednym z najpopularniejszych haseł reklamowych w tamtym czasie. Autorami tamtej kampanii byli Kot Przybora i Iwo Zaniewski.
W spocie użyto piosenki "To tylko tango" zespołu Maanam, która - jak zapewnia Jacek Stefaniak - jeszcze nigdy nie została wykorzystana w reklamie. Okocim to najstarsza marka w portfolio Carlsberg Polska. Piwo pod tą marką jest dostępne w wariantach: Premium Pils, Premium Mocne, Pszeniczne i Porter.
Kampania rozpocznie się w środę 18 kwietnia przed transmisją drugiej połowy meczu Ligi Mistrzów Chelsea Londyn - FC Barcelona w Polsacie. Spot będzie emitowany w telewizji (Polsat, TVN, Discovery, kanały tematyczne pakietu AtMedia) i Internecie. Kampanię przygotowała agencja reklamowa Red8, która na początku marca wygrała przetarg na obsługę Okocimia. Media dla Carlsberga kupuje dom mediowy PHD Media Direction.
W 2011 Carlsberg Polska wydał na wsparcie Okocimia w mediach (telewizja, radio, prasa, outdoor, kina) 22,6 mln zł, a w pierwszym kwartale br. (telewizja, radio, prasa) - 6,1 mln zł (źródło: Kantar Media). (TW)
TW
