Inwestycja w Onet.pl dla Ringier Axel Springer AG to kluczowa transakcja, nawiązująca do ambitnych planów towarzyszących zawiązaniu spółki
Uporządkowanie kwestii właścicielskich w ITI zaowocowało nową strategią i nową energią z jaką grupa TVN działa na polskim rynku mediów. Jeżeli umowa z Ringier Axel Springer zostanie sfinalizowana do końca maja, będzie to oznaczało pozyskanie drugiego znaczącego dla TVN partnera w stosunkowo krótkim okresie czasu. Po zawiązaniu strategicznego partnerstwa z grupą Canal+ w obszarze satelitarno/telewizyjnym, nadszedł czas na pozyskanie partnera z rynku prasy. Synergie pomiędzy różnymi sektorami rynku mediów nie są łatwe do uzyskania, ale możliwe. Zakładając dobrą współpracę pomiędzy partnerami, Onet.pl mógłby istotnie skorzystać jako najbardziej dynamiczny element łączący trzy segmenty rynku mediów – telewizyjny, prasowy i internetowy.
Dla Ringier Axel Springer AG to kluczowa transakcja, nawiązująca do ambitnych planów towarzyszących zawiązaniu spółki. Jeżeli wycena większościowych udziałów w grupie Onet.pl miałaby nawiązać do wysokiej ceny jaką TVN zapłacił swego czasu ITI, to jest oczywiste że kwestie strategicznej współpracy z dużą grupą telewizyjną są dla Ringier Axel Springer równie istotne jak internetowe aktywa Onetu. Oprócz bezpośrednich korzyści wynikających z istotnie zwiększonego udziału w polskim rynku internetowym, potencjalna współpraca z grupą TVN dałaby Ringier Axel Springer wyraźną, strategiczną przewagę nad innymi wydawcami prasy w Polsce.
Marek Sowa, ekspert rynku mediów, były prezes Agory SA i Axel Springer Polska
(14.04.2012)