Polacy nie znają oficjalnych sponsorów Euro 2012

Prawie połowa Polaków w wieku 15–50 lat nie jest w stanie spontanicznie wymienić żadnego sponsora Euro 2012. Polacy mylą też oficjalnych sponsorów turnieju z firmami wykorzystującymi motywy piłki nożnej w komunikacji marketingowej - wynika z badania "Monitoring reklam na Euro 2012" przeprowadzonego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) z Grupy Gemius.
Na pytanie o znajomość oficjalnych sponsorów Euro 2012 ankietowani najczęściej (i trafnie) wymieniają Coca-Colę - 28 proc. Na drugim miejscu plasuje się Biedronka, oficjalny sponsor piłkarskiej reprezentacji Polski, a nie Euro 2012 - wskazuje ją 15 proc. osób. Kolejne pozycje zajmują: Wedel (oficjalny sponsor Euro 2012) - 12 proc., Warka (oficjalny sponsor reprezentacji Polski w piłce nożnej, a nie Euro 2012) - 8 proc., Adidas (oficjalny sponsor Euro 2012) - 7 proc. oraz Carlsberg i McDonald's (oficjalni sponsorzy Euro 2012) - po 6 proc.
Spośród sponsorów Euro 2012 najmniej rozpoznawalne są Continental, Canon, Bank Pekao SA, Sharp i Kia – marki te wymienia spontanicznie mniej niż 1 proc. badanych.
Jak podkreślają autorzy badania, jego wyniki są tym bardziej interesujące, że wszelkie logotypy oraz określenia związane z mistrzostwami Europy w piłce nożnej podlegają ochronie prawnej. "Taka sytuacja skutkuje znacznymi ograniczeniami w zakresie prowadzenia komunikacji marketingowej, stawiając w uprzywilejowanej pozycji oficjalnych sponsorów Euro 2012. Wszystkie pozostałe marki, chcące zaistnieć w świadomości odbiorców jako związane z imprezą, muszą stosować różne metody marketingu skojarzeniowego, nie używając w swych reklamach logo ani nazwy imprezy". (TW, PR)
(12.04.2012)
