Marek Kondrat poprawia zauważalność reklam ING Banku Śląskiego
Marek Kondrat ma duży wpływ na to, że klienci zauważają i zapamiętują reklamy ING Banku Śląskiego - wynika ze zrealizowanych przez bank i instytut Millward Brown SMG/KRC badań na temat kondycji marki ING.
Jak tłumaczy nam Miłosz Gromski z biura prasowego ING Banku Śląskiego, powołujący się na wyniki wspomnianych badań, wpływ Marka Kondrata na świadomość marki nie jest łatwy do precyzyjnego oszacowania, bo świadomość brandu buduje jednocześnie wiele powiązanych ze sobą
czynników. - Natomiast widoczny jest wyraźny wpływ aktora na
zauważanie reklam. Jeśli porównujemy kampanie o
podobnym natężeniu, dochodzimy do wniosku, że spoty reklamowe z Markiem Kondratem charakteryzują się w czasie badań wyższą znajomością wspomaganą niż
spoty bez niego - mówi Gromski. Dodaje, że reklamy te częściej angażują
pozytywnie odbiorców, tzn. są bardziej wciągające, interesujące i wyróżniające
niż reklamy bez udziału aktora oraz bardziej angażujące niż przeciętnie reklamy w rozpatrywanej kategorii.
- Dowodów na skuteczność naszej strategii dostarczają nam również źródła zewnętrzne. Chodzi m.in. o rankingi celebrytów, w których Marek Kondrat zajmuje czołowe miejsca oraz opinie osób z branży reklamowej potwierdzające, że aktor ten jest jednym z najbardziej znanych i najlepiej dopasowanych do marki celebrytów - komentuje Gromski.
Grupa ING współpracuje reklamowo z Markiem Kondratem od 2001 roku (od 1999 roku aktor reklamował należący do grupy fundusz ubezpieczeniowy Nationale Nederlanden). W 2010 roku firma otrzymała Złote Effie w kategorii Long Term Marketing Excellence - m.in. za wysokie dopasowanie oraz unikalną relację łączącą ING i Marka Kondrata oraz za to, że jako pierwszy reklamodawca na taką skalę wykorzystała do celów promocyjnych wizerunek publicznie znanej postaci. (TW)
(03.04.2012)
