Tyskie zaprasza na "5 Stadion" - druga część kampanii z Bońkiem, Figo i van Bastenem (wideo)

"5 Stadion" - pod takim tytułem rozpocznie się w kwietniu druga, główna część kampanii reklamowej marki Tyskie z udziałem legendarnych piłkarzy: Zbigniewa Bońka, Luisa Figo i Marco van Bastena. To największa kampania marketingowa w historii marki Tyskie.
- Zdecydowałem się wziąć udział w tym projekcie, bo zaimponowało mi to, z jakim rozmachem marka Tyskie zachęca do kibicowania. Duże znaczenie miało również to, że w projekt są zaangażowani tak wielcy piłkarze jak Luis Figo i Marco van Basten - mówił podczas wczorajszej konferencji prasowej Zbigniew Boniek.
Tytuł kampanii nawiązuje do czterech stadionów, na których w Polsce będą rozgrywane mecze Euro 2012. "5 Stadion" to synonim wspólnego kibicowania poza stadionami turnieju: w domach, pubach i na świeżym powietrzu.
W rozpoczynającej się 1 kwietnia kampanii pojawią się nowe spoty z udziałem piłkarzy, które kręcono w Polsce i Republice Południowej Afryki.
W kwietniu w TVP rozpocznie się też emisja serialu pt. "5 Stadion", którego sponsorem jest marka Tyskie (pisaliśmy o tym w "Presserwisie" 23 lutego br.). Składający się z ponad 60, trwających minutę odcinków serial będzie nawiązywał do Euro 2012 i promował markę Tyskie (m.in. plansze sponsorskie i product placement). Wystąpią w nim Tomasz Karolak, Piotr Adamczyk i Weronika Książkiewicz.
W drugiej połowie kwietnia Tyskie zorganizuje też "Mecz Otwarcia 5 Stadionu" – m.in. na stronie internetowej 5stadion.pl kibice będą mogli wirtualnie grać w piłkę (w miastach odbędą się działania ambientowe). Ponadto ze strony 5stadion.pl można ściągnąć darmową aplikację mobilną Tyskie Fan Assistant, promującą kibicowanie z marką Tyskie. Aplikacja jest dostępna na trzech głównych platformach mobilnych: iOS, Android i Symbian.
Natomiast do sklepów trafi limitowana kolekcja szklanek "5 Stadionu" z wizerunkami Bońka, Figo i van Bastena.
Kampania z udziałem piłkarzy potrwa dłużej niż do Euro 2012. Kompania Piwowarska chce dzięki niej m.in. zwiększyć sprzedaż piwa o "więcej niż wynosi średnia dla rynku".
Za koncepcję kreatywną kampanii "5 Stadion", działania BTL i digital odpowiada agencja Tequila. Kreację spotu przygotowała agencja DDB Warszawa, produkcją zajął się dom produkcyjny Cut Cut. Opakowania promocyjne przygotowało Wilk Studio. Media zaplanował i kupił dom mediowy Starcom. Działania PR prowadzi Raczkiewicz Chenczke Consultants.
TW
