Nowy mBank ma być "Facebookiem finansów" (wideo)
![](/images/contents/photo_27892_1456626457_big.jpg)
Pod koniec tego roku ma być gotowy nowy mBank - ten produkt BRE Banku będzie zintegrowany z Facebookiem, dostępny przez urządzenia mobilne i wyposażony w czaty wideo.
- Nowy mBank to jedna z większych inwestycji technologicznych w historii polskiej bankowości. Chcemy być "Facebookiem finansów" - mówili podczas wczorajszej konferencji prasowej przedstawiciele zarządu BRE Banku. W samą technologię BRE Bank zainwestuje 100 mln zł. Jedną z ważniejszych zmian będzie integracja mBanku z Facebookiem. Ma to umożliwić m.in. dokonywanie przelewów między użytkownikami serwisu oraz korzystanie ze wspólnych ofert i promocji. Przez Facebooka mBank chce pozyskiwać klientów. Najważniejsze funkcjonalności mBanku mają być też dostępne przez urządzenia mobilne, a część spraw z bankiem będzie można załatwić przez czaty wideo.
mBank chce się zmienić, by skorzystać z tego, że przybywa Polaków korzystających z nowych technologii - bank szacuje, że obecnie jest to ok. 1 mln osób (400 tys. z nich to klienci mBanku), a do 2015 roku będzie ich 5 mln.
Kampania nowego mBanku może się rozpocząć w grudniu br., a jednym z jej wiodących mediów będzie Internet. - Wsparcie marketingowe nowego mBanku będzie nas kosztowało przynajmniej kilkanaście milionów złotych - powiedział nam Paweł Kucharski, dyrektor ds. marketingu i rozwoju biznesu bankowości detalicznej. Przy komunikacji promocyjnej firma będzie się prawdopodobnie wspierać agencją reklamową. - Nie wiem, czy rozpiszemy przetarg, ale prawdopodobnie zrobimy jakiś przegląd rynku - zapowiada Kucharski. BRE Bank współpracuje z kilkoma agencjami, w zakresie bankowości detalicznej - najważniejszą jest Ambasada Brand Communications z Grupy Cztery Czwarte; domem mediowym mBanku jest MPG.
Dyrektorem projektu nowego mBanku jest Michał Panowicz. Łącznie przy projekcie pracuje 28 osób.
Internetowy mBank jest bankiem detalicznym. Powstał w 2000 roku, dziś ma prawie 3 mln użytkowników.
TW
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)