MTV Polska: czas na rozrywkę na poziomie

MTV Polska zmienia ramówkę, licząc na odbudowanie poziomu oglądalności. Zamiast programów randkowych zaproponuje więcej seriali, w tym dokumentalnych.
– Chcemy przejść ze świata blichtru i powierzchowności w świat autentycznych historii – zapowiada Jerzy Dzięgielewski, content director kanałów muzycznych i młodzieżowych w Viacom International Media Networks. – To powrót do jakościowej rozrywki dla młodych ludzi, która niesie ze sobą jakiś przekaz – dodaje. Dlatego z anteny MTV Polska mają zniknąć np. programy randkowe w formule dotychczas znanej widzom (przez ostatnie lata dominowały w ramówce).
Kanał chce kłaść większy nacisk na seriale, w tym dokumentalne. W planach jest też produkowanie serii dokumentalnych przez polski oddział Viacomu – docelowo dwóch w roku; pierwsza miałaby powstać w 2013 roku.
Zmiana ramówki to odpowiedź na spadki oglądalności MTV Polska. Udział kanału w rynku telewizyjnym w 2010 roku wynosił 0,3 proc., a w 2011 roku – 0,24 proc. W grupie docelowej (widzowie w wieku 13-29 lat) udział zmalał z 1,08 do 0,79 proc. (dane Nielsen Audience Measurement). – Podczas tworzenia nowej oferty programowej MTV wzięliśmy pod uwagę wyniki oglądalności stacji, ale przede wszystkim bazowaliśmy na niedawno przeprowadzonych badaniach etnograficznych i jakościowych wśród grupy celowej – przyznaje Jerzy Dzięgielewski.
MTV Polska spodziewa się, że nie wszyscy widzowie zaakceptują zmiany. – Jak w przypadku każdej zmiany ramówki, musimy się liczyć ze spadkiem zainteresowania ze strony niektórych widzów – przyznaje Dzięgielewski. – Ze względu na zmiany w tym roku będziemy zadowoleni, jeżeli udział w rynku utrzyma się na obecnym poziomie - dodaje.
KOZ
