"Szymon na żywo" i "Woli & Tysio na pokładzie" nie podbijają rynku

"Woli & Tysio na pokładzie" (Fot. tvn.pl)
Po trzech odcinkach programy rozrywkowe TVN "Szymon na żywo" oraz "Woli & Tysio na pokładzie" nie odniosły sukcesu pod względem oglądalności.
Obie audycje są nadawane od 12 marca, w poniedziałki – odpowiednio o 21.30 i 22.30. "Szymon na żywo", nowy program Szymona Majewskiego, przyciąga średnio 1,75 mln widzów – ok. 0,5 mln mniej niż "Szymon Majewski Show" miał na początku sezonu wiosną ub.r. Program daje stacji średnio 12,8 proc. udziału w rynku. Liderem tego pasma jest TVP 2 z 25,3 proc. udziału, Polsat ma 20,4 proc., a TVP 1 – 7,8 proc. Trochę większy udział "Szymon na żywo" uzyskuje w grupie komercyjnej (widzowie w wieku 16-49 lat), gdzie program wybiera 13,8 proc. osób mających wtedy włączone telewizory. Ale i tutaj lepsze są Polsat (26,6 proc.) i Dwójka (18,3 proc.); udział Jedynki wynosi 6,5 proc.
– Trudno udawać, że to dobre wyniki. Będziemy się temu programowi uważnie przyglądać – mówi Bogdan Czaja, wicedyrektor programowy TVN.
Wyniki programu Szymona Majewskiego z pewnością nie pomagają emitowanej po nim audycji "Woli & Tysio na pokładzie", w której projektant mody Dawid Woliński i fotograf Marcin Tyszka podejmują się nietypowych prac (np. opieki nad zwierzętami w zoo). Ten program gromadzi średnio 1,16 mln widzów, dając stacji 11,7 proc. udziału w rynku. Liderem jest w tym czasie TVP 2 z 18,3 proc. udziału, a Polsat ma 16,2 proc. Z konkurencyjnych telewizji gorzej od TVN wypada tylko Jedynka – 8,4 proc. W grupie komercyjnej "Woli & Tysio na pokładzie" utrzymuje udział na takim samym poziomie co wcześniej "Szymon na żywo" - 13,8 proc. W tym paśmie daje to TVN drugie miejsce, za Polsatem (20,2 proc.), a przed Dwójką (11,4 proc.) i Jedynką (7,8 proc.)
– To też nie jest sukces, chociaż nie mieliśmy wobec tego programu takich oczekiwań, jak wobec "Szymona na żywo" – komentuje Bogdan Czaja.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
RUT
