Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dziennikarka zmienia branżę po ponad 30 latach  |  Odejście z WPP Media  |  Urósł zysk netto nadawcy TV Puls  |  Zygmunt Chajzer i Robert Motyka poprowadzą program  |  Prezeska Kino Świat  |  Producent "Jednego z dziesięciu" dla TVP ze wzrostem  |  Najczęściej odwiedzane serwisy sportowe  |  Plenerowe koncerty wśród propozycji Radia Zet  |  Odejścia z Grupy ZPR Media  |  Wyniki spółki Metroport  |  Operator Asta-Net uruchomi  |  Pierwszy podcast Bankier.pl  |  Badanie na temat lobbingu  |  AI nie zastąpi fotoreporterów, ale z redaktorami pójdzie łatwiej  |  Reklamy w warszawskim metrze  |  Value Media i GPD z kampanią  |  Oshee wykorzystuje współpracę  |  Apple i Google mają usunąć DeepSeek ze sklepów z aplikacjami w Niemczech  |  Chiński reporter ranny po ataku ukraińskich dronów  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 12, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Konkurenci "Newsweeka": ZKDP powinien sprawdzić wzrost jego prenumeraty

Wydawcy "Wprost" i "Polityki" uważają, że Związek Kontroli Dystrybucji Prasy powinien wyjaśnić sposób raportowania przez wydawcę "Newsweek Polska" wyników sprzedaży jego oferty prenumeraty wspólnej z "Dziennikiem Gazetą Prawną".

Jesienią ub.r. Infor Biznes i Ringier Axel Springer Polska uruchomiły ofertę, dzięki której czytelnik zamawiający prenumeratę "DGP" otrzymuje jednocześnie tygodnik "Newsweek". "DGP" na swoich stronach internetowych promuje tę ofertę hasłem: "Dwa tytuły w cenie jednego". Na stronie Gazetaprawna.pl wydawca wyjaśnia: "Otrzymasz w cenie »Dziennika Gazety Prawnej« oba tytuły: »Dziennik Gazetę Prawną« ze wszystkimi dodatkami dostępnymi dla prenumeratorów i tygodnik »Newsweek Polska«". Faktem jest, że prenumerata kolporterska "Newsweeka" wzrosła z 10 tys. egz. (wrzesień ub.r.) do 17,3 tys. egz. (grudzień ub.r.) - czyli o 70 proc. Wspólna oferta praktycznie nie wpłynęła z kolei na poziom prenumeraty kolporterskiej "DGP".
Platforma Mediowa Point Group, właściciel "Wprost", uważa, że ZKDP powinien przeanalizować raportowanie tej oferty. Zdaniem wydawnictwa powinna być ona kwalifikowana jako inne płatne formy rozpowszechniania i nie powinna wpływać na poziom sprzedaży ogółem. Bo prenumerata kolporterska wpływa na wynik najważniejszego parametru dla prasy: sprzedaży ogółem.
Robert Pstrokoński, wiceprezes zarządu Media Point Group (część PMPG), jest przekonany, że ostatni wzrost prenumeraty kolporterskiej "Newsweeka" wynika właśnie ze wspólnej oferty z "DGP". – Skoro czytelnicy mogą mieć dwa tytuły w cenie "DGP", to czy "Newsweek" najzwyczajniej w świecie nie jest dodany przy zakupie lub, inaczej mówiąc, rozpowszechniany w ramach ceny "DGP"? – zwraca uwagę Pstrokoński.
Piotr Zmelonek, dyrektor wydawniczy "Polityki", uważa, że sprawa musi zostać wyjaśniona przy zbliżającym się audycie ZKDP. - Z pewnością Związek uczuli audytorów na wszelkie nienaturalne skoki w poszczególnych rubrykach składanych deklaracji. Każdy taki przypadek powinien zostać wzięty pod lupę – mówi przedstawiciel "Polityki". Zaznacza, że bez dokumentów trudno przesądzać o tym, czy działanie wydawcy "Newsweeka" było zgodne z regulaminem ZKDP, czy nie.
– Sprawa powinna zostać sprawdzona przez sam ZKDP, niezależnie od wniosku któregokolwiek z wydawców – uważa Robert Pstrokoński.
Jednak wydawca "Newsweeka" zapewnia, że wszystko jest zgodne z regulaminem ZKDP. – Sprzedaż "Newsweeka" jest raportowana właściwie. Egzemplarze ze wspólnej oferty z "DGP" kwalifikowane są do odpowiedniej formy prenumeraty na podstawie regulaminu ZKDP – informuje Anna Gancarz-Luboń, rzeczniczka prasowa koncernu. Ringier Axel Springer Polska jest właścicielem 49 proc. udziałów w Infor Biznes (wydawca "DGP").
Prezes ZKDP Jerzy Janczak nie chce zabierać głosu w tej sprawie. Podkreśla, że aby zająć stanowisko, musi się przyjrzeć sprawie i skonsultować ją z zarządem Związku.

SK

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.