W telewizji informacje o kosztach połączeń premium mogą być mniejsze

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zmieniła wczoraj rozporządzenie dotyczące działalności reklamowej i telesprzedaży. Zmiany dotyczą loterii audioteksowych i ogłoszeń nadawców.
W pierwszym przypadku KRRiT dostosowała swoje rozporządzenie do prawa telekomunikacyjnego. I choć początkowo oczekiwała, że organizując konkursy z wykorzystaniem telefonicznych połączeń premium, telewizje koszt połączenia i numer telefonu będą podawać czcionką równej wielkości, teraz zmieniła swoje przepisy. Według nowych zasad wielkość napisu o kosztach "nie może być mniejsza niż 60 proc." rozmiaru czcionki numeru telefonu.
W zmienionym rozporządzeniu KRRiT umieściła też przepis, że emitowane w telewizjach informacje o własnych programach należy oznaczać planszą "ogłoszenie nadawcy". (RUT)
(07.03.2012)
