Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Polscy dziennikarze i politycy zakładają konta na Bluesky  |  Wzrosły przychody cyfrowe "GW"  |  Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 06, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Kilkuprocentowy spadek sprzedaży dzienników w 2011 roku

W 2011 roku spadła sprzedaż wszystkich ogólnopolskich dzienników. Najmniej straciły dzienniki ekonomiczne "Parkiet Gazeta Giełdy” i "Puls Biznesu”. Najbardziej spadła sprzedaż "Faktu”.

"Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) to wciąż najlepiej sprzedający się dziennik. Jego średnie rozpowszechnianie płatne razem w 2011 roku wyniosło 394 460 egz. To spadek o 9,8 proc. w porównaniu z 2010 rokiem. Na drugim miejscu jest "Gazeta Wyborcza” (Agora SA) – 305 861 egz. (spadek o 8,8 proc.), a na trzecim "Super Express” (Murator) – 174 322 egz. (spadek o 5,3 proc.). W pierwszej piątce są jeszcze: "Rzeczpospolita” (Presspublica) – 129 276 proc. (spadek o 8,4 proc.) i "Dziennika Gazeta Prawna” (Infor Biznes) – 91 554 egz. (spadek o 8 proc.).
Z kolei ukazująca się od września ub.r. "Gazeta Polska Codziennie” (Forum) średnio sprzedawała 31 387 egz.
– Gazety opiniotwórcze wypadły w zeszłym roku słabo - ponad 8 proc. to dość duże spadki. Ale warto zastanowić się też nad "Faktem”. Prawie 10 proc. spadku jest dla wydawcy ostrzeżeniem, że coś się z tabloidem dzieje. Jeszcze dwa lata temu osiągał on sprzedaż na poziomie pół miliona egzemplarzy – mówi Rafał Leszczyński, analityk rynku prasy z Giełdy Mediowej.
Aneta Hebda, media planner z PRO Media House, zaznacza, że biorąc pod uwagę ostatnie lata procentowy, spadek rozpowszechniania dzienników w stosunku do wysokości nakładów jest porównywalny. – Analizując natomiast deklaracje populacji, widzimy, że wzrasta liczba osób, które poszukując informacji, najpierw zaglądają do Internetu. Wyjątek pod kątem deklaracji czytelnictwa stanowią dzienniki o charakterze biznesowym, co wskazuje na wzrost zainteresowania poradami dotyczącymi gospodarki – zauważa Hebda.
http://chart.apis.google.com/chart?chxl=0:|Fakt|Gazeta+Wyborcza|Super+Express|Rzeczpospolita|Dziennik+Gazeta+Prawna|Przegl%C4%85d+Sportowy|Gazeta+Podatkowa+|Puls+Biznesu|Parkiet+Gazeta+Gie%C5%82dy|Gazeta+Polska+Codziennie*|1:|%E2%80%93++9%2C8+proc.|%E2%80%93++8%2C8+proc.|%E2%80%93++5%2C3+proc.|%E2%80%93++8%2C4+proc.|%E2%80%93++8+proc.|%E2%80%93++6%2C6+proc.|%E2%80%93++4%2C6+proc.|%E2%80%93++3%2C4+proc.|%E2%80%93++2%2C6+proc.|%E2%80%93%E2%80%93%E2%80%93%E2%80%93%E2%80%93%E2%80%93%E2%80%93|2:|Dane%3A+ZKDP%2C+%C5%9Brednie+rozpowszechnianie+p%C5%82atne+razem%2C+*Gazeta+Polska+Codziennie+ukazuje+si%C4%99+od+9+wrze%C5%9Bnia+u.br.&chxp=0,10,9,8,7,6,5,4,2,1,3|1,10,9,8,7,6,5,4,2,1,3|2,0&chxr=0,0.5,10.4|1,0.5,10.4|2,-13,100&chxs=0,000000,11.5,1,l,676767|1,18459F,13,-1,_,676767|2,000000,10.5,-0.5,l,676767&chxt=y,r,x&chbh=15,0,9&chs=700x285&cht=bhg&chco=3366CC&chds=0,440000&chd=t:394460,305861,174322,129276,91554,47545,32292,31387,17787,7851&chdlp=b&chma=|0,5&chm=N+,000000,0,0:11,12,1&chtt=%C5%9Arednie+rozpowszechnianie+dziennik%C3%B3w+og%C3%B3lnopolskich+w+2011+roku&chts=000000,13.5

W samym tylko grudniu ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem dzienników ogólnopolskich wyglądało następująco: "Fakt” - 400 074 egz., "Gazeta Wyborcza” - 309 649 egz., "Super Express” - 182 679 egz., "Rzeczpospolita” - 116 654 egz., "Dziennik Gazeta Prawna” - 84 459 egz., "Przegląd Sportowy - 41 935 egz., "Gazeta Podatkowa” - 32 464 egz., "Gazeta Polska Codziennie” - 29 232 egz., "Puls Biznesu” - 17 892 egz. i "Parkiet Gazeta Giełdy” - 7 327 egz. Dane: Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

SK

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.