Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Republika z własnym badaniem exit poll  |  O projekcie nowej ustawy medialnej  |  Koszty działalności KRRiT  |  Świetlik i Staniszewski uruchomili serwis  |  "Królowie" w TVP 1  |  Widownia "Kabaretu na żywo. Chyba Czesuaf" w Polsacie  |  Właściciel serwisu Sweet.tv  |  "Zakup w ciemno" w TTV miał nieco mniej widzów  |  Zoom TV i Nowa TV ze spadkami  |  Sytuacja finansowa Jawnego Lublina  |  Specjalne wydanie "Pani Domu"  |  Jak dziennikarze śledczy "NYT" korzystają z AI  |  TikTok: 51 proc. dorosłych użytkowników ogląda dokumenty  |  Frisco wybrała  |  Dyrektorka ds. marketingu w BMP Consulting  |  GPD i GoldenSubmarine  |  Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje  |  Netflix zrealizuje serialową biografię Madonny  |  Amazon będzie mieć z reklam na Prime Video 1,7 mld dol.  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: PRASA

Dodano: Luty 05, 2012

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Pałuki" zostały gazetą lokalną roku 2011

Laureaci konkursu Local Press 2011 pozują do pamiątkowego zdjęcia z marszałek Sejmu Ewą Kopacz (fot. SGL)

Tygodnik "Pałuki" został gazetą lokalną roku w konkursie Stowarzyszenia Gazet Lokalnych "Local Press 2011".

Tygodnik "Pałuki" obejmuje swoim zasięgiem głównie zachodnie powiaty województwa kujawsko-pomorskiego. Odbierając nagrodę redaktor naczelny "Pałuk" Dominik Księski (jednocześnie prezes SGL) ocenił, że gazety lokalne są "elementem (...) inicjowanego przez społeczeństwo procesu uzyskiwania niezależnego dostępu do komunikacji i możności nieskrępowanego w niej uczestnictwa".
W kategorii Dziennikarstwo śledcze i interwencyjne zwyciężył Andrzej Olszewski z "Kurka Mazurskiego". Nagrodę dostał za cykl "Dom Samopomocy za zamkniętymi drzwiami", który opowiadał o sytuacji w placówce w Piasutnie.
W kategorii Ekonomia nagrodzono Annę Przespolewską za artykuł "Konta zamiast pracy", opublikowany w "Życiu Pleszewa". Materiał zawierał relacje osób starających się o zatrudnienie w Centrum Finansowym w Pleszewie. Jak mówili, właścicielka Centrum obiecywała im zatrudnienie, a tak naprawdę zakładała im tylko konta i czerpała z tego zyski.
W kategorii Rolnictwo, wieś i ekologia zwyciężyła Beata Zalot z "Tygodnika Podhalańskiego". Jej nagrodzony artykuł "Misja - owca" opisywał historię uczennicy liceum, której pasją stała się hodowla owiec.
Zwycięzcą w kategorii Edukacja została Monika Gałuszka-Sucharska. Najlepszym okazał się jej cykl artykułów o pobiciu uczennicy gimnazjum "Klaudia boi się szkoły", publikowany w "Gazecie Powiatowej Wiadomości Oławskie".
W kategorii Zdrowie zwyciężył artykuł "Jestem dawcą szpiku i mam się świetnie", który ukazał się w "Gazecie Jarocińskiej". Jego autorem był Karol Górski; opisał to, jak został dawcą.
Stanisław Chudy, autor cyklu "Listy z przeszłości", który ukazał się w "Sztafecie", zwyciężył w kategorii "Społeczeństwo". Artykuły poruszały temat zapisków trojga pracowników jednego z biur Huty Stalowa Wola z 1947 r., odnalezionych przypadkiem podczas prac remontowych.
W kategorii Fotografia prasowa nagrodę otrzymał Paweł Jędrusik. Zwyciężył jego fotoreportaż pt. "Mamo, wygrałam!", prezentowany w "Co tydzień Jaworzno".
Najlepszą stroną internetową został portal Tygodniksiedlecki.com.
Zwycięzcy każdej kategorii otrzymali nagrody w wysokości 5 tys. zł. "SGL Local Press 2011" była czwartą edycją tego konkursu. (PAP, KOZ)

(05.02.2012)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.