Ostatni odcinek ”Plebanii” obejrzało 3,6 mln widzów

Ostatni sezon telenoweli ”Plebania” oglądało w TVP 1 średnio 2,8 mln widzów. Dał on stacji 28,2 mln zł wpływów reklamowych.
Jedynka, emitując serial od września ub.r. do zeszłego piątku, miała 24,9 proc. udziału w rynku – najwięcej spośród wszystkich stacji. Udział Polsatu wynosił 22,4 proc., TVN – 18,2 proc., a TVP 2 – 10,1 proc. W grupie komercyjnej TVP 1 przegrywała z Polsatem – odpowiednio 15,7 i 26,9 proc. Udział TVN kształtował się na poziomie 16,9 proc., a TVP 2 – 9,6 proc.
Jedynka ze sprzedaży czasu reklamowego przy emisji ”Plebanii”, według danych cennikowych, uzyskała 28,2 mln zł.
Identyczną widownię serial przyciągał w poprzednim sezonie (wrzesień 2010–czerwiec 2011). W ostatnich latach jednak ”Plebania” traciła widzów. Najlepsze wyniki (5,5 mln widzów) telenowela osiągała w sezonach wrzesień 2002–czerwiec 2003 oraz wrzesień 2003–czerwiec 2004. Serial zaczynał (wrzesień 2000–czerwiec 2001) od oglądalności na poziomie 4,9 mln widzów.
Ostatni odcinek ”Plebanii” przyciągnął średnio 3,6 mln widzów.
Od wczoraj TVP 1 w miejsce ”Plebanii” emituje serial ”Galeria”.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
KOZ
