Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów: Reklama SKOK wprowadzała w błąd

Kampania reklamowa Krajowej Spółdzielczej Kasy Oszczędnościowo-Kredytowej wprowadzała konsumentów w błąd. Wyrok Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów potwierdził wcześniejszą decyzję prezesa UOKiK w tej sprawie.
W ramach kampanii reklamowej prowadzonej w latach 2008-2009 SKOK sugerowała, że przepisy zabraniają jej inwestowania w instrumenty finansowe obciążone ryzykiem. Zdaniem UOKiK działania przedsiębiorcy naruszały prawo konsumentów do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji. Za stosowanie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów prezes UOKiK Małgorzata Krasnodębska-Tomkiel nałożyła na Kasę Krajową SKOK w grudniu 2009 roku karę finansową ponad 304 tys. zł. Spółka odwołała się od decyzji do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który oddalił odwołanie i podtrzymał decyzję o nałożeniu kary.
Od wyroku przysługuje możliwość złożenia apelacji.
PAP, MDA
