Wkrótce krótka lista w przetargu na PR elektrowni jądrowej
Polska Grupa Energetyczna SA w najbliższym czasie ogłosi listę pięciu agencji PR biorących udział w przetargu na przygotowanie i realizację działań komunikacyjnych i promocyjnych związanych z budową pierwszej polskiej elektrowni jądrowej.
To jeden z największych pod względem wartości przetargów na obsługę PR w ostatnim czasie. Przedstawiciele branży PR szacują jego budżet nawet na 16 mln zł.
Obecnie PGE kwalifikuje zainteresowane firmy do udziału w przetargu, analizując nadesłane przez nie wnioski (miały one wpłynąć do 22 listopada ub.r., ale PGE poprosiła niektóre firmy o ich uzupełnienie). Do składania ofert wstępnych zostanie zaproszonych pięć agencji.
Jeżeli więcej niż pięć firm spełni wszystkie warunki określone przez PGE, do udziału w przetargu zostaną zaproszone agencje z najwyższą liczbą punktów dodatkowych (przyznawanych m.in. za dysponowanie ekspertem mającym doświadczenie w konsultacjach społecznych, projektach komunikacyjnych związanych z budową elektrowni jądrowej oraz za doświadczenie w prowadzeniu ogólnopolskich kampanii społecznych).
Przetarg dotyczy działań przez dwa lata (2012-2013) i obejmuje opracowanie strategii komunikacyjnej (m.in. długofalowy program budowania relacji z
kluczowymi grupami docelowymi, ze szczególnym uwzględnieniem
społeczności lokalnych,
działania public affairs i media relations) oraz zarządzanie komunikacją sytuacji kryzysowych (m.in. opracowanie scenariuszy potencjalnych sytuacji
kryzysowych, opracowanie polityki komunikacyjnej skierowanej do
pracowników, partnerów biznesowych i innych interesariuszy,
przygotowanie schematów postępowania i procedur działania). (TW)
(02.01.2012)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)