W 2011 roku udział w widowni straciły kanały TVP i TVN, zyskał Polsat
Spośród największych stacji tylko Polsat poprawił wyniki w porównaniu z zeszłym rokiem. Największy udział wśród wszystkich widzów ma TVP 1, a w grupie komercyjnej – Polsat.
Wśród wszystkich widzów udział TVP 1 w rynku telewizyjnym między 1 stycznia na 29 grudnia ub.r. wyniósł 17,4 proc., co oznacza spadek z 19,3 proc. w analogicznym okresie 2010 roku. Drugi był TVN, który miał 15 proc. udziału w rynku (spadek z 15,2 proc.). Udział Polsatu, będącego na trzecim miejscu, wzrósł z 13,8 proc. do 14,5 proc. Z 14,5 proc. do 13,3 proc. zmniejszył się udział TVP 2.
W grupie komercyjnej Polsat wyprzedził TVN. Udział Polsatu wzrósł z 16 proc. do 16,5 proc., a TVN – spadł z 16,4 proc. do 16,1 proc. Słabsze wyniki zanotowały też TVP 1 i TVP 2. Udział Jedynki zmniejszył się z 15,8 proc. do 13,6 proc., a Dwójki – z 13,5 proc. do 11,9 proc.
Eksperci zwracają uwagę, że wzrost udziału Polsatu spowodowany jest w głównej mierze zwiększeniem dystrybucji – kanał trafił do oferty platform N i Cyfry+. – Polsat ma też odpowiedni programming, który okazał się sukcesem – komentuje Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom. – Wpływ na wyniki Polsatu miała również słaba oferta Telewizji Polskiej. Widzowie musieli gdzieś odpłynąć – zauważa Krzysztof Szumski, tv buying manager z ZenithOptimedia.
Łącznie cztery największe stacje miały 60,2 proc. udziału wśród wszystkich widzów i 58,1 proc. w grupie komercyjnej. W analogicznym okresie 2010 roku było to odpowiednio 62,9 proc. i 61,8 proc.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
KOZ










