Słabsze święta największych telewizji
Serial ”M jak miłość” TVP1 przyciągnął najwięcej widzów. (Fot. m-jak-milosc.pl)
TVP 1 był najchętniej wybieranym kanałem telewizyjnym w czasie świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej widzów przyciągnął serial ”M jak miłość”.
Największe telewizje zanotowały spadek oglądalności w porównaniu z ubiegłorocznymi świętami. Udział Jedynki w rynku telewizyjnym 25 i 26 grudnia br. wyniósł 19 proc. wobec 21,3 proc. z ub.r. TVP 2 miała 16,6 proc. udziału (17,2 proc. przed rokiem), Polsat – 13,1 proc. (14,4 proc.), TVN – 10,8 proc. (12,2 proc.).
Jedynka była liderem także w grupie komercyjnej z 16,6 proc. (w ub.r. 19,4 proc.). Udział Polsatu kształtował się na poziomie 14,7 proc. (16,1 proc.), TVP 2 – 13,8 proc. (15,5 proc.), a TVN – 12,7 proc. (14,5 proc.).
Najwięcej widzów w trakcie Bożego Narodzenia przyciągnął poniedziałkowy odcinek ”M jak miłość” w TVP 2 – 6 mln widzów (33,9 proc. udziału w rynku). W pierwszej trójce znalazły się też poniedziałkowy ”Teleexpress” w TVP 1 (5,3 mln widzów; 38,3 proc.) i serial ”Barwy szczęścia” w TVP 2 (4,7 mln widzów; 27,8 proc.).
Polacy w czasie świąt oglądali średnio telewizje przez 5 godzin i prawie 47 minut – to prawie trzy minuty dłużej niż przed rokiem.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
KOZ










