Konferencja BBC: kontent ważniejszy niż technologia
Oglądanie z przesunięciem czasowym nie jest zagrożeniem dla kanałów odbieranych linearnie – mówiono wczoraj na konferencji ”Kontent czy technologia?”, zorganizowanej w Warszawie przez BBC Worldwide.
– PVR (Personal Video Recorder) nie kanibalizuje długości czasu spędzonego przed telewizorem – mówił Christian Brent, vicepresident strategy & audiences w BBC Worldwide. Jego zdaniem funkcjonalność ta może także zwiększyć przychody nadawców z reklam.
Brent przytoczył również wyniki badań przeprowadzonych w Stanach Zjednoczonych. – 60 procent widzów rozumie przekaz reklamowy, nawet jeśli reklama jest przez nich przewijana – wskazywał.
Jednak nie wszystkie osoby, posiadające dostęp do PVR, funkcjonalność wykorzystują. Np. w Polsce, jak mówił prezes brokera Atmedia Marcin Boroszko, 12 proc. gospodarstw domowych ma PVR, ale tylko 3 proc. z niego korzysta.
Prelegenci odnosili się również do tytułowego pytania konferencji ”Kontent czy technologia? Co kształtuje trendy na rynku telewizyjnym”. – Co przynosi sukces? Kontent – nie miał wątpliwości Christian Brent. – Znacznie ważniejszy jest kontent niż technologia – zgadzał się Rafał Wilczopolski, TV production director w Samsungu. – Dziś kontent zaczyna podążać za widzem. Zadaniem producentów i dostawców jest dotarcie z nim do konsumenta. Kto będzie lepszy, ten może być zwycięzcą – mówi Wilczopolski.
KOZ










