TVN wydziela marketing i reklamę z myślą o obsłudze innych nadawców

(fot. Marcin Obara)
Grupa TVN reorganizuje segment telewizyjny, przenosząc działy marketingu i sprzedaży (w tym sprzedaży reklam) do odrębnej spółki - głównie po to, by móc efektywniej obsługiwać kanały innych nadawców.
Planowane wydzielenie marketingu i sprzedaży (w grę wchodzą też znaki towarowe Grupy) musi zatwierdzić zbierające się jutro nadzwyczajne walne zgromadzenie akcjonariuszy TVN SA. Do spółki, która docelowo ma nosić nazwę TVN Media, trafią aktywa warte 2,2-2,7 mld zł. – Mamy już ofertę Premium TV (rozpoczęta w grudniu ub.r. sprzedaż reklam w kanałach spoza Grupy TVN – przyp. red.). Teraz chcemy zwiększyć elastyczność obsługi zewnętrznych klientów i robić to efektywniej – uzasadnia reorganizację Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN ds. telewizji.
– Podobne rozwiązania, ułatwiające sprzedaż reklam i obsługę marketingową kanałów innych nadawców, sprawdziły się już na przykład na rynku niemieckim – dodaje Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN. Na polskim rynku działa w ten sposób firma Polsat Media, biuro reklamy Grupy Polsat.
W ofercie Premium TV są na razie trzy stacje spoza Grup TVN i ITI: TV Puls, 4fun.tv i Rebel:tv. Wkrótce dołączy kanał firmy Stavka, której TVN jest mniejszościowym udziałowcem. – Na platformie powstałej z połączenia N i Cyfry+ będzie wiele kanałów, które moglibyśmy reprezentować – mówi Markus Tellenbach. Obecnie czas reklamowy stacji z portfolio Canal+ Cyfrowego, przyszłego partnera TVN, sprzedaje broker Atmedia.
Z reorganizacją segmentu telewizyjnego wiąże się część dodatkowego kosztu 20 mln zł, z którego poniesieniem liczy się w tym roku TVN. – Większość tej kwoty obejmuje wynagrodzenia prawników i doradców związane z planowanym połączeniem platform N i Cyfra+ – wyjaśnia John Driscoll, dyrektor finansowy i członek zarządu Grupy TVN.
RUT
