Starlink: rynek reklamowy po trzech kwartałach wzrósł o 4,3 proc.
Rynek reklamowy w Polsce wzrósł po trzech kwartałach br. o 4,3 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r. - wynika z raportu domu mediowego Starlink.
Szacowana przez Starlink wartość netto rynku reklamowego wyniosła 5,344 mld zł. Największą dynamikę wzrostu - o 22,1 proc. - odnotował Internet, głównie za sprawą wydatków na reklamę w wyszukiwarkach. Istotnie urosły też wydatki na reklamę w radiu - o 8,5 proc. Więcej wydano również na reklamę w kinach (3,9 proc.) i telewizji (2,7 proc.).
Mimo to Lidia Kasprzycka, dyrektor generalna Starlink, ocenia, że był to najsłabszy - wyłączając kryzysowy rok 2009 - trzeci kwartał w ostatnich latach. - Na wynik ten największy wpływ miało wyraźne spowolnienie w sektorze FMCG, spadek oglądalności stacji telewizyjnych oraz mniejsze przychody z tytułu sponsoringu - zauważa Kasprzycka.
Podobnie jak w poprzednim roku, spadek zanotowano w wydatkach na reklamę w dziennikach (o 6,7 proc.), reklamę zewnętrzną (o 2,6 proc.) oraz w magazynach (o 1,2 proc.). Jak tłumaczą analitycy Stralink, jest to efekt przenoszenia budżetów reklamowych do Internetu i wzmacniania kampanii w radiu.
KSZ










