Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w firmie badawczej Gemius  |  Opłata reprograficzna a dziennikarze  |  Telewizje lokalne nawiązały współpracę z GPW DAI  |  Lidl Polska planuje przetarg  |  Lipcowy cennik TVP  |  Udział w rynku stacji Zoom TV, Telewizja WP, Nowa TV i Metro  |  Antena HD nagrywa dwa sezony programu  |  Konkursy radiowe KRRiT  |  Po raz pierwszy przyznano stypendium im. Aleksandry Lewińskiej  |  Osiem agencji wystartowało w przetargu  |  Polot realizuje pierwsze zlecenie  |  Zespół digitalowy MediaHub  |  Celebryci w kampanii "Weź mnie posegreguj"  |  Papaya Films przedstawi swoje kampanie na wystawie  |  "The Washington Post" będzie publikować teksty autorów platformy Substack  |  Pod koniec roku zadebiutuje francuska edycja magazynu "Time"  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 38 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Listopad 07, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Łukasz Wejchert odejdzie z Grupy ITI, aby realizować swoją pasję

Łukasz Wejchert (fot. Piotr Król)

Grupa ITI zamierza odkupić udziały, jakie mają w niej firmy związane z dziećmi zmarłego Jana Wejcherta: Łukaszem Wejchertem, Agatą Wejchert-Dworniak i Victorią Wejchert (w sumie 33 proc. udziałów Grupy).

Transakcja jest warunkowa - zostanie zrealizowana przed końcem br. równolegle z podpisaniem ostatecznych umów związanych z wejściem w strategiczne partnerstwo z Grupą Canal+. Po wykupieniu udziałów syna i córek Jana Wejcherta ITI będzie własnością firm związanych z rodzinami: Mariusza Waltera, Bruna Valsangiacomo, Wojciecha Kostrzewy i wdowy po Janie Wejchercie Aldony Wejchert. Jak czytamy w komunikacie ITI, Łukasz Wejchert – obecnie wiceprezes Grupy TVN ds. sektora online, prezes Onetu i członek komitetu wykonawczego Grupy ITI – po sprzedaży udziałów "będzie rozwijał swoją karierę w branży on-line poza Grupą ITI".
Czy poza Grupą wraz z Łukaszem Wejchertem znajdzie się także Onet, o czym już wcześniej spekulowano, tego komunikat ITI jednoznacznie nie rozstrzyga. Bruno Valsangiacomo, prezydent Grupy ITI, stwierdza tylko: "Jako Grupa ITI jesteśmy w uprzywilejowanej sytuacji mogąc zapewnić ciągłość zarządzania w Onecie, wybierając managerów spośród naszych współpracowników". Natomiast Łukasz Wejchert uzasadnia swoją decyzję tym, że chce "realizować swoją pasję i w stu procentach skoncentrować się na on-line i projektach, w których technologia odgrywa kluczową rolę". "Odejście z ITI mi to właśnie umożliwi" – dodaje.
- Na temat ewentualnych dalszych transakcji nie mamy nic do zakomunikowania – ucina Anna Krajewska z obsługującej ITI firmy NBS Communications.
Grupa ITI ma 56,21 proc. akcji TVN SA. Niedawno ITI i TVN przyznały Grupie Canal+ (należy do koncernu Vivendi) wyłączność na negocjacje zmierzające do stworzenia strategicznego partnerstwa w Polsce. Na razie partnerzy zapowiedzieli połączenie swoich ofert płatnej telewizji (Cyfry+ i N) we wspólną platformę satelitarną w ramach spółki joint venture, w której większość udziałów przypadnie Canal+. Ta Grupa ma też kupić "istotne mniejszościowe udziały" w N-Vision BV, spółce matce Polish Television Holding BV, do której należy większościowy pakiet akcji TVN (51 proc.). 

RUT

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.