Dział: REKLAMA

Dodano: Listopad 01, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Koniunktura w branży reklamy online jest co najmniej dobra

Choć możliwości zbadania efektywności kampanii reklamowych online jest coraz więcej, to wciąż reklamodawcy najczęściej korzystają z podstawowych wskaźników, takich jak klikalność reklam – wynika z badania, które na zlecenie miesięcznika "Press” przeprowadził Interaktywny Instytut Badań Rynkowych.

Zdaniem aż 94 proc. ankietowanych (badanie przeprowadzono w sierpniu br. wśród 149 przedstawicieli agencji interaktywnych, internetowych sieci reklamowych, firm reklamujących się w sieci) koniunktura na rynku reklamy online jest bardzo dobra lub dobra. Firmy spodziewają się wzrostu wydatków reklamowych ze względu na rosnący zasięg Internetu, mierzalność prowadzonych w nim działań oraz ich niskie koszty.
Wspomniana mierzalność reklamy internetowej nie jest jednak jeszcze w pełni wykorzystywana. Jak pokazuje badanie, eksperci korzystają głównie z automatycznego monitorowania kampanii (82 proc. badanych), o wiele rzadziej zaś np. z badania kreacji przed emisją czy w jej czasie (odpowiednio 45 i 42 proc.). Tymczasem głębsze badania zachowań odbiorców przekazu i jego efektów, np. zapamiętywalności reklamy, zmian w postrzeganiu marki czy deklarowanych postaw wobec niej po kampanii (np. chęć zakupu), pozwalają lepiej dopasować reklamę do oczekiwań odbiorców, co zwiększa jej skuteczność. Pokazują to opisane w dodatku przykłady.
Interesujące wnioski przynosi porównanie wyników badania wśród ekspertów z innym, przeprowadzonym przez IIBR w czerwcu br. na reprezentatywnej próbie 1 tys. internautów. Eksperci pytani o to, co najbardziej podoba się im w reklamie online, wskazywali głównie jej kreatywność (to, czy zaskakuje, jest pomysłowa) i stargetowanie (to, czy odpowiada zainteresowaniom użytkownika). Natomiast internautom najczęściej podoba się przekaz, który bawi. Bardziej zgodni byli eksperci i internauci co do tego, jaka reklama jest najmniej lubiana: taka, którą trudno zamknąć (np. nie ma krzyżyka) i taka, która przesłania prezentowane na stronie treści.
W dodatku do listopadowego "Press” zatytułowanym "Reklama w Internecie" (w jego przygotowaniu uczestniczyły IIBR, Gemius oraz Polskie Badania Internetu), znalazły się też analizy możliwości monitorowania efektywności reklamy wideo oraz działań prowadzonych w mediach społecznościowych.

AO

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.