Kaczory zamiast gęsi w re-klamie Ryanaira
24.11.2005, 09:42

Reklamy z wizerunkiem Mikołaja Reja i hasło "iż Polacy nie kaczory i Ryanairem latają" promują w prasie lokalnej i ogólnopolskiej irlandzkie tanie linie lotnicze Ryanair.
Akcję przygotował dział marketingu firmy. Tomasz Kułakowski odpowiedzialny za sprzedaż i marketing firmy w Europie Środkowej tłumaczy pomysł: Mikołaj Rej to pionier twórczości literackiej w języku polskim, a Ryanair chce być pionierem na europejskim i polskim rynku taniego latania. - Uznaliśmy, że powiązanie tych dwóch faktów w reklamie prasowej wzbudzi dodatkowe zainteresowanie - mówi Kułakowski. Dlaczego dział marketingu Ryanair zamienił słowo ”gęsi” na ”kaczory”? - Uznaliśmy, że gdyby Mikołaj Rej swoje słynne zdanie wypowiedział teraz, tak właśnie by brzmiało. Zależy nam, by reklama intrygowała. Jeśli tak jest, to cieszy – dodaje Kułakowski. W poniedziałek reklamy ukazały się w prasie lokalnej, m.in. w ”Dzienniku Bałtyckim”, ”Kurierze Szczecińskim”, ”Gazecie Pomorskiej”, ”Słowie Polskim Gazecie Wrocławskiej”, ”Expressie Ilustrowanym”, a wczoraj w ”Gazecie Wyborczej” i ”Fakcie”. Kułakowski nie wyklucza, że kampania zostanie powtórzona. Nie ujawnia jednak, kiedy i w jakich mediach.(MŁ, 24.11.2005)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
