Visa i MasterCard planują sprzedawać historię swoich klientów
Śladem naszych transakcji będą podążać marketingowcy
Najwięksi operatorzy kart płatniczych tworzą bazę z informacjami o tym, gdzie i co kupują ich klienci – podał ”The Wall Street Journal”. Za takie dane marketingowcy są gotowi płacić fortunę.
O sprawie pisze ”Dziennik Gazeta Prawna”. Z historii zakupów będzie można wyczytać, w jakich restauracjach klient jada, jak dużo tankuje paliwa, czy w jakich hotelach nocuje. ”Historia zakupów pozwala na stworzenie o wiele bardziej precyzyjnego mechanizmu targetowania” - komentuje Susan Grossman z MasterCard. Od początku roku MasterCard prowadzi rozmowy na ten temat z operatorami giełd danych cyfrowych - BlueKai i Exelate.
Z kolei Visa w kwietniu br. złożyła wniosek do urzędu patentowego o objęcie ochroną technologii pozwalającej tworzyć profile użytkowników kart kredytowych nie tylko w oparciu o dane o historii zakupów, lecz także informacje z sieci społecznościowych czy firm ubezpieczeniowych.
Jak zapewniają przedstawiciele Visy i MasterCard, klienci wyrażają zgodę na przetwarzanie danych do celów marketingowych, kiedy ubiegają się o kartę płatniczą.
(28.10.2011)