Nowe standardy reklamy display
Działająca w ramach Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska grupa robocza brand advertising online uaktualniła obowiązujący "Standard i zalecenia dla reklamy display IAB Polska". Zmiany będą obowiązywać od 1 stycznia 2012 roku.
Dokument jest tworzony przede wszystkim z myślą o klientach, by poprzez zestawienie wspólnych dla wydawców internetowych wymagań kreacji mogła być ona wyemitowana u wszystkich, którzy stosują się do "Standardu". Określa m.in. minimalną i maksymalną wagę reklamy. Wydawca powinien w swojej specyfikacji określić, że przyjmuje do emisji kreacje o maksymalnej wadze 40 kB lub 60 kB (w zależności od formatu) lub większej. Wydawca nie może wymagać od reklamodawcy przygotowania kreacji o wadze mniejszej, niż określa to "Standard". Podobnie jest z rozmiarami reklamy – wydawca musi przyjąć do emisji np. expand billboard rozwijany do 300 px. Jeżeli zechce, może przyjąć kreację rozwijaną do większego rozmiaru, ale nie może wymagać rozmiaru mniejszego.
Okres przejściowy, czyli czas na dostosowanie specyfikacji reklamowych do nowego standardu, potrwa od 18 października do 31 grudnia br.
(25.10.2011)










