Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 23, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Rosną wydatki na reklamę zewnętrzną

152,2 mln zł wyniosły w trzecim kwartale br. przychody na rynku out of home - wynika z danych Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej. To o 12 proc. więcej, niż w trzecim kwartale ub.r.

- Wzrost wydatków w trzecim kwartale wynika przede wszystkim z kampanii politycznych, których nie było rok temu. Ponadto większe inwestycje można zauważyć w sektorach sprzedaż i telekomunikacja, gdzie istotne znaczenie odegrała kampania rebrandingowa T-Mobile - komentuje Adam Tkaczyk, członek zarządu Grupy Ströer.
Jak wynika z danych za trzy kwartały tego roku, na rynku reklamy zewnętrznej udało się wyhamować trend spadkowy. W dziewięciu miesiącach wydatki na reklamę out of home były bowiem wyższe o 1,7 proc. w stosunku do tego samego okresu ub.r. i wyniosły 440,1 mln zł. - Tak znaczący wzrost pozwala sądzić, że nastąpiło swego rodzaju przełamanie na rynku. Nie wiadomo, czy kolejny kwartał będzie kontynuacją trendu, choć wydaje się, że są podstawy do ostrożnego optymizmu - twierdzi Adam Tkaczyk.
Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, zauważa, że wyniki te wciąż są gorsze niż w 2009 roku o 1,8 proc. i - jego zdaniem - na koniec roku będzie trudno osiągnąć lepszy wynik niż w 2010 roku.
Najwięcej na reklamę zewnętrzną w trzecim kwartale br. wydały firmy z sektorów: sprzedaż - 22 proc. (rok temu - 21,2 proc.), telekomunikacja - 14,4 proc. (13,8 proc.) i rozrywka/kultura - 12,1 proc. (16 proc.).
Izba przygotowuje swoje zestawienie na postawie danych z firm: AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home, Warexpo. (KSZ)

 


(23.10.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.