Salon24.pl dostał pół miliona zł od inwestora i planuje debiut na NewConnect
(fot. salon24.pl)
Platforma blogowa Salon24.pl pozyskała inwestora. Został nim Marek Darczuk. Szefem rady nadzorczej spółki Salon24.pl SA będzie Robert Kozak.
Darczuk zainwestował 0,5 mln zł w zamian za 12 proc. udziałów w Salon24.pl SA. Spółka ta jest właścicielem platformy Salon24.pl i serwisów tematycznych. Spółka pozyskała środki w wyniku emisji 142 tys. akcji zwykłych w cenie 3,5 zł za sztukę. Przy tej wycenie wartość Salonu24 to ponad 4 mln zł.
– Do końca stycznia przyszłego roku planujemy kolejną prywatną emisję akcji. Chcielibyśmy uzyskać z niej milion złotych – zapowiada Radosław Krawczyk, prezes Salon24.pl SA. – W pierwszym kwartale przyszłego roku zamierzamy zadebiutować na rynku NewConnect – dodaje.
Salon24.pl pieniądze z emisji chce wykorzystać m.in. na rozwój usług wideo, pozyskanie technologii do nośników mobilnych i zbudowanie działu sprzedaży. Dziś sprzedażą powierzchni reklamowej w serwisie zajmuje się ARBOmedia.
Marek Darczuk jest biznesmenem inwestującym do tej pory w branżę spożywczą i nieruchomości, współwłaścicielem takich firm, jak Stefpol, EdiMarket i Markus. ”Nie zamierzam ingerować w treść i merytoryczny kształt Salonu24.pl i związanych z nim portali. Zależy mi, by Salon24.pl, tak jak do tej pory, pozostał całkowicie niezależny. Mój akces do spółki traktuję jako długoterminową inwestycję” – zapowiedział Darczyk w komunikacie opublikowanym w Tek24.pl, jednym z serwisów spółki.
Darczuk ma mieć swojego przedstawiciela w radzie nadzorczej spółki. Jej przewodniczącym zostanie Robert Kozak, prezes firmy doradczo-szkoleniowej Brian Tracy International, wcześniej m.in. szef ”Wiadomości” TVP 1. Pełny skład rady będzie podany w przyszłym tygodniu.
Dotąd Igor Janke i Radosław Krawczyk mieli po 50 proc. udziałów w spółce. Po dołączeniu nowego inwestora będą posiadać po 44 proc.
Platformę blogową Salon24.pl w 2006 roku uruchomił publicysta Igor Janke z żoną. Później dołączył Radosław Krawczyk (były redaktor naczelny portalu Onet.pl). Jak podaje spółka, serwis ma miesięcznie 0,5 mln użytkowników, którzy generują 12-13 mln odsłon.
(21.10.2011)