Gemius będzie badał ruch w czeskim Internecie
Gemius wspólnie z firmą MediaResearch wygrał przetarg na badanie ruchu w czeskim Internecie. Kontrakt będzie obowiązywał od stycznia 2012 roku przez trzy lata.
Przetarg na przeprowadzenie badania ogłosiło w 2010 roku stowarzyszenie SPIR (Sdruženi Pro Internetovou Reklamu). Początkowo wygrała go firma comScore. Po ponownej ocenie ofert i kilku miesiącach negocjacji stowarzyszenie zmieniło decyzję i wybrało konsorcjum Gemiusa i MediaResearch.
Badanie widowni internetowej, którego dotyczył przetarg, rozpocznie się w styczniu. Projekt obejmuje badanie oglądalności stron internetowych, ruchu generowanego przez urządzenia mobilne oraz badanie treści multimedialnych i aplikacji. Gemius zapowiada, że wykorzysta w projekcie najnowsze rozwiązania technologiczne, m.in. badanie gemiusTraffic 2.0, dostarczające informacji na temat ruchu na stronach internetowych. Wprowadzi także nową metodologię obliczania danych, która umożliwi dostarczanie co miesiąc danych o strukturze socjodemograficznej czeskiej widowni internetowej.
Gemius wspólnie z Polskimi Badaniami Internetu bada także ruch w polskim Internecie.
BIT
