Partner of Promotion, Euro RSCG Sensors i Profile mają najwyższe przychody
Miesięcznik "Press" po raz szósty przygotował ranking agencji public relations według ich rocznych przychodów. Wynika z niego, że największe agencje to: Partner of Promotion, Euro RSCG Sensors i Profile.
Ranking sporządzono na podstawie ankiet przesłanych przez 25 agencji zrzeszonych w Związku Firm Public Relations i osiem agencji spoza niego. Dane o sytuacji finansowej podane przez firmy redakcja "Press" zweryfikowała ze sprawozdaniami finansowymi złożonymi w Krajowym Rejestrze Sądowym lub w urzędach skarbowych.
Łączny przychód 33 agencji ujętych w rankingu w 2010 roku wyniósł 167 mln zł. W ubiegłorocznym zestawieniu było 29 z tych agencji - ich łączny przychód wzrósł o 10,75 proc. Aż 18 agencji znajdujących się w rankingu zanotowało w minionym roku wzrost przychodów. W przypadku rekordzisty – agencji Profile – wyniósł on ponad 234 proc. (przede wszystkim dzięki temu, że przeniosła budżety związane z projektami unijnymi z roku 2009 na 2010).
Na pierwszym miejscu w zestawieniu jest agencja Partner of Promotions z 12,3 mln zł przychodu, mimo spadku o 33 proc. w porównaniu z przychodami z 2009 roku. Jej zysk netto wyniósł 693 tys. zł. W ub.r. współpracowała ona m.in. z Procter & Gamble, Union Investment, Motorolą, Ghelamco, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości.
Druga w zestawieniu jest agencja Euro RSCG Sensors z przychodem 11,7 mln zł (wzrost o 27 proc.) i zyskiem netto 762 tys. zł, a trzecia Profile - 11 mln zł przychodu i 412 tys. zł zysku netto.
Pełny ranking wraz z omówieniem dostępny jest w październikowym numerze "Press".
MMK
