Dział: TECHNOLOGIE

Dodano: Wrzesień 15, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Telewizja globalna

Telewizory LG oferują 18 aplikacji internetowych i mają otwartą przeglądarkę

Telewizory z dostępem do Internetu stają się kolejną platformą oferowania treści.

Polska jest dziś w czołówce europejskich krajów pod względem liczby osób mających telewizory z dostępem do Internetu – pierwsze takie modele trafiły do sprzedaży w 2009 roku. W ub.r. sprzedano u nas 1,9 mln telewizorów, wśród nich 300 tys., czyli 15 proc., miało możliwość podłączenia do sieci. W pierwszym kwartale tego roku współczynnik ten wzrósł do 20 proc. Marcin Bołbot, dyrektor marketingu i sprzedaży w Samsung Electronics Polska, prognozuje, że pod koniec roku będzie to ok. 35 proc.
Telewizyjni nadawcy i twórcy kontentu już postrzegają odbiorniki telewizyjne z dostępem do Internetu jako nowe miejsce oferowania treści. – Prowadzimy rozmowy z producentami telewizorów. To jest przyszłość – stwierdza Zbigniew Benbenek, przewodniczący rady nadzorczej ZPR SA, do której należą telewizje muzyczne Eska TV i Polo TV. Podobnie uważa Łukasz Skalik, kierownik działu WP.tv i multimedialnego wsparcia portalu w Wirtualnej Polsce. – Stawiamy na innowacje i systematycznie poszerzamy obszar emisji naszych produkcji o nowe, pozainternetowe pola eksploatacji – mówi, informując, że WP.tv dostępna jest w telewizorach Samsunga.
Dzięki specjalnym aplikacjom w telewizorach podłączonych do Internetu można także oglądać kontent Onet.pl czy Agory SA oraz produkcje TVP, TVN czy Polsatu. – Chcemy dać widzom możliwość korzystania z telewizji w każdej formie, która jest dla nich wygodna – mówi Piotr Ostaszewski, dyrektor nowych mediów w Polsacie.
– Producenci telewizorów zmieniają zasady gry. Dotychczas sprzedawali tylko urządzenia, a widz decydował się na kablówkę lub satelitę, by móc obejrzeć film czy serial. Dziś wchodzą na nowy rynek. Zdecydowali się być platformami oferowania treści i konkurować z operatorami płatnej telewizji – stwierdza Marcin Pery, prezes Redefine, twórcy aplikacji Ipla.
We wrześniowym magazynie "Press" prezentujemy przegląd tego co oferują poszczególni producenci telewizorów z dostępem do Internetu i oferty bezprzewodowego Internetu z modemem USB, dostępne, bez konieczności zakupu innych usług fimy. 

KOZ

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.