Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Sąd zwrócił Telewizji Polsat wniosek  |  Agencja Mediahub  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Widownia "Tak to leciało!" w TVP 2  |  Prowadzący Polsat Hit Festiwal  |  Brak następcy kanału FanklubTV  |  Zysk wydawcy "Przewodnika Katolickiego"  |  Przejście z Polska Press do Bonnier Business Polska  |  Serial audio w ofercie Onetu  |  ElevenReader AI czyta książki głosem Fronczewskiego  |  Brain i Oto Film z kampanią pro bono  |  Papaya Films  |  T-Mobile startuje  |  Dyrektor magazynu "Rolling Stone"  |  Google pozwany we Włoszech na prawie 3 mld euro  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 41 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Wrzesień 13, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVN rezygnuje z sondażu SMG/KRC w dniu wyborów parlamentarnych

TVN zrezygnował z usług instytutu Millward Brown SMG/KRC w dniu tegorocznych wyborów do parlamentu.

Branża badawcza komentuje decyzję TVN jako wotum nieufności dla SMG/KRC. Precyzja w badaniu 9 października będzie niezwykle istotna, bo sondaż w dniu wyborów jest jedynym sondażem politycznym weryfikowanym przez wyniki Państwowej Komisji Wyborczej. O ryzyku w badaniu w dniu wyborów TVN przekonał się w czasie wyborów prezydenckich w 2010 roku, kiedy to wyniki sondażu SMG/KRC znacznie odbiegały od tych zliczonych przez PKW. To właśnie miało być przyczyną rezygnacji z usług SMG/KRC 9 października br.
Stacja nie zdradza, w jakim zakresie będzie jeszcze współpracować z SMG/KRC - Nie udzielamy informacji na temat planów, a zwłaszcza tych, które dotyczą obsługi kampanii wyborczej – mówi jedynie Lidia Zagórska, zastępca szefa zespołu PR Grupy TVN.
Instytut SMG/KRC współpracuje z TVN regularnie od 2006 roku. Dotychczas realizował dla stacji sondaże w dniu wyborów do europarlamentu w 2009 roku oraz w ub.r. w dniach wyborów prezydenckich i samorządowych.
Kuba Antoszewski, PR manager SMG/KRC, twierdzi, że firma prowadzi rozmowy z różnymi mediami na temat wykonania sondażu 9 października - Dopuszczamy możliwość realizacji badania telefonicznego w dniu wyborów, natomiast z pewnością nie będzie ono prezentowane jako ekwiwalent exit poll, tylko jako badanie opinii – mówi Antoszewski.
Wieczór wyborczy w TVN 24 będzie oparty na badaniu exit poll - jak już informowaliśmy w "Presserwisie", na wspólne zlecenie TVP i TVN przeprowadzi je TNS OBOP. Ankieterzy tego instytutu przed 900 losowo wybranymi lokalami wyborczymi poproszą osoby, które oddały już swój głos, o wypełnienie krótkiej ankiety. Na podstawie badania TVP 1 i TVN 24 przedstawią szacunkowe wyniki wyborów po zamknięciu lokali o godz. 21.
- Ja mogę powiedzieć tylko, że cieszę się, iż uznana firma badawcza wykona dla TVN ważne i specyficzne badanie w dniu wyborów metodą exit poll, którą my rekomendowaliśmy - mówi Janusz Durlik, prezes Organizacji Firm Badania Opinii i Rynku.
Trwają ustalenia, czy w dniu wyborów sondaż wyborczy przeprowadzi dla Polsatu instytut Homo Homini; badanie miałoby być wykonane metodą wywiadów telefonicznych (CATI).

SYP

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.