Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PERSONALIA

Dodano: Sierpień 25, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Steve Jobs rezygnuje z funkcji prezesa Apple

Steve Jobs po 14 latach zrezygnował ze stanowiska prezesa koncernu Apple. Rada dyrektorów firmy powołała go na swojego przewodniczącego.

Jobs, któremu przypisuje się największe sukcesy firmy w ostatnich latach, od stycznia br. przebywał na urlopie zdrowotnym, choć nadal podejmował strategiczne decyzje. W poprzednich latach chorował na raka trzustki, a w 2009 roku przeszedł przeszczep wątroby. "Zawsze mówiłem, że jeśli przyjdzie dzień, w którym nie będę mógł podołać obowiązkom i oczekiwaniom na stanowisku prezesa Apple, będę pierwszym, który was o tym powiadomi. Niestety, ten dzień właśnie nadszedł" – napisał Jobs w liście do rady dyrektorów. Jego następcą został Tim Cook, dotychczasowy dyrektor finansowy koncernu, który zastępował Jobsa w operacyjnym zarządzaniu koncernem podczas jego nieobecności. Po ogłoszeniu tej decyzji w środę po południu czasu kalifornijskiego kurs akcji Apple spadł o 5 proc. Analitycy zauważają, że choć w przypadku Apple to duży spadek, to skala przeceny jest i tak niewielka w stosunku do skali wydarzenia, ale przyznają, że rynek spodziewał się takiego obrotu spraw. Jobs założył Apple ze Steve'em Wozniakiem w 1976 roku. Jej komputery Apple, a potem Macintosh z graficznym interfejsem użytkownika, ikonami i myszką zrewolucjonizowały rynek komputerów osobistych. W 1985 roku Jobs odszedł z firmy po konflikcie z jej prezesem Johnem Sculleyem (wcześniej prezesem PepsiCo), którego sam zatrudnił. Powrócił w roku 1997. Od tego czasu z firmy stojącej na progu bankructwa Apple stał się najwyżej wycenianą firmą na świecie. Wprowadzone do sprzedaży w 2001 roku odtwarzacze iPod i przeznaczony dla nich internetowy sklep iTunes Store całkowicie zmieniły model dystrybucji muzyki, przenosząc ją do Internetu. Od roku 2007 Apple sprzedaje iPhone'a, który ma lwi udział w światowym rynku smartfonów. W 2010 roku przedstawił iPada, tablet, który według początkowych opinii wielu wydawców miał zrewolucjonizować rynek prasy.

(BIT, 25.08.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.