Eksperci zaskoczeni pierwszymi dobrymi wynikami sprzedaży marki Frugo
24.08.2011, 09:00

Wartość sprzedaży marki Frugo w lipcu br. wyniosła 5 mln euro - ujawniła firma FoodCare. Marka nie prowadziła dotąd żadnej dużej kampanii reklamowej.
- W pierwszym pełnym miesiącu obecności Frugo na sklepowych półkach jego sprzedaż była o 220 procent wyższa od zakładanej, a jej wartość szacujemy na ponad 5 mln euro - mówi Paulina Włodarska, marketing manager w firmie FoodCare. Wyniki - jeśli potwierdzą je dane sprzedażowe AC Nielsen - są zaskakujące, gdyż Frugo, które pojawiło się na rynku pod koniec czerwca, nie prowadziło dotąd żadnej kampanii reklamowej. Dotychczasowe działania promocyjne były niewielkie - firma sponsorowała jedynie lokalne inicjatywy, np. Bieg Śladami Jana Pawła II z Wadowic do Krakowa. Firma wciąż nie planuje ani kampanii telewizyjnej, ani outdooru. - Na razie musimy otrzymać plan strategii od naszej agencji reklamowej PZL - mówi Elżbieta Socha, rzeczniczka FoodCare. Według Adama Bogacza, prezesa agencji AKB Consulting, pierwszy sukces Frugo to prawdopodobnie efekt współczucia konsumentów wobec firmy FoodCare, która utraciła markę Tiger na rzecz firmy Maspex. - Siłą koncepcji wprowadzania marki Frugo ponownie na rynek był szum, jaki FoodCare nakręcił wokół Tigera - twierdzi Bogacz. - Pytanie tylko, czy to wystarczy na przyszłość, czy klienci odkryją ten sam, naturalny smak w tych napojach, bo przecież jego ważną zaletą było to, że - pod względem receptury - był to produkt bardzo dobry, a przez co drogi, z dużą ilością przecieru owocowego i soku - dodaje. Obecna sugerowana sklepom cena Frugo to 2 zł. Innego zdania jest Krzysztof Badowski z Roland Berger Strategy Consultants: - Musiały tutaj zadziać sentyment do marki i social media. Jestem zaskoczony tymi wynikami - mówi. Jak sprawdziliśmy, profil na Facebooku pod hasłem "Frugo, wróć" ma obecnie już 78 900 fanów. Do jego stworzenia firma FoodCare się jednak nie przyznaje. Adam Bogacz podkreśla, że firmie FoodCare udało się wrócić z produktem na rynek, bez wsparcia reklamowego, także dzięki zapewnieniu produktowi dużej dostępności w sklepach. Frugo pojawiło się na rynku pod koniec czerwca br. i dostępne jest obecnie we wszystkich sieciach marketów, a także w dyskontach (gdzie wielu markom trudno się przebić) oraz salonach Kolportera.(KSZ, 24.08.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
