Radio Zet pierwszy raz od trzech lat podnosi ceny reklam

Od 5 września wzrosną ceny reklam w Radiu Zet i w pakietach należących do Eurozetu. To pierwsza taka podwyżka od prawie trzech lat.
Koszt 30-sekundowego spotu w Radiu Zet od środy do piątku między 8 a 8.30 wzrośnie z 15,4 tys. do 15,6 tys. zł. Dla porównania: cena takiej samej reklamy w RMF FM, która wiosną wynosiła 20,5 tys. zł, jesienią podskoczy do 21,5 tys. zł (Grupa RMF ogłosiła ostatnią podwyżkę 29 lipca - od 29 sierpnia ceny reklam w jej stacjach wzrosną średnio o 3,8 proc.). Ostatnim razem Radio Zet zmieniało swój cennik reklamowy w listopadzie 2008 roku. "W tym samym czasie nasz krakowski konkurent przeprowadził serię podwyżek, w wyniku których ceny reklam w RMF FM wzrosły o blisko 1/3" – podkreśla w przesłanym do mediów komunikacie Jaromir Sroga, dyrektor sprzedaży i marketingu Grupy Eurozet. Oprócz zmian cennika dla głównej anteny Eurozet opublikował także nowe wykazy cen dla pakietów. I tak: emisja 30-sekundowego spotu w pakiecie Zet Total (Radio Zet, Chilli Zet, Antyradio, Planeta FM, Radio Plus i 48 stacji lokalnych) w poniedziałek między 8 a 9 dziś kosztuje 18,2 tys. zł, a od września zdrożeje do 18,5 tys. zł. W pakiecie Zet Barometr (Radio Zet i 52 stacje lokalne) cena takiego samego spotu wzrośnie z 14,5 tys. do 14,9 tys. zł, a w pakiecie Zet Barometr Plus (Radio Zet, 21 stacji sieci Plus, cztery stacje sieci Planeta FM i 48 stacji lokalnych) - z 15,4 tys. do 15,75 tys. zł. - Podwyższenie cennika oznacza, że zdaniem Eurozetu popyt na reklamy przewyższa podaż – ocenia Jakub Bierzyński, prezes Omnicom Media Group. Dodaje, że nie dziwi go chęć podwyższania cen w sytuacji, kiedy coraz większe budżety reklamowe kierowane są do radia. Według Kantar Media cennikowe wpływy reklamowe Radia Zet w pierwszym półroczu br. wynosiły 265 554 926 zł i były o 4,61 proc. wyższe niż rok wcześniej; wpływy RMF FM wynosiły 498 793 190 zł, co oznacza wzrost o 64,88 proc. Według nieoficjalnych informacji z domów mediowych rabaty na rynku radiowym sięgają jednak ok. 80 proc.(TAM, 22.08.2011)
