Legia Warszawa gra już na Pepsi Arenie
Legia Warszawa i PepsiCo ujawnili na czym polega ich współpraca marketingowa.
Na warszawskim stadionie przy ul. Łazienkowskiej 3, odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele Legii Warszawa i PepsiCo przedstawili zasady trzyletniej współpracy.
W ramach zawartej umowy klub będzie posługiwał się marketingową nazwą dzierżawionego od miasta stołecznego stadionu - Pepsi Arena. Jednak nazwa administracyjna obiektu, na którym gra Legia Warszawa, nie zmieni się (Stadion Wojska Polskiego im. Marszałka Józefa Piłsudskiego). – Chcemy uszanować historię i tradycję klubu, jak i liczymy się ze zdaniem kibiców – mówiła na konferencji Anna Tutak-Kordyl, dyrektor generalna kategorii napojów Pepsi-Cola General Bottlers Poland.
Koncern otrzymał prawo do obrandowania stadionu i dystrybucji wśród kibiców przychodzących na mecze swoich produktów. Nad wejściem na stadion pojawiły się już cztery neony z nazwą Pepsi Arena. Plansze sponsorskie zamontowano wzdłuż balustrady trybuny głównej, na bandach otaczających płytę boiska, na parkingu i promenadzie stadionu, w klubie biznesowym i hallu obok Sali konferencyjnej dla mediów. Dodatkowo napój izotoniczny Gatorade, przeznaczony dla sportowców, będzie oficjalnym napojem piłkarzy Legii.
Współpraca z Legią jest pierwszą tego typu inwestycją PepsiCo w Europie (dotychczas koncern prowadził taką działalność wyłącznie w Ameryce Północnej).
Zawarta z Legią umowa jest elementem globalnego projektu Pepsi Refresh. W jego ramach koncern, chce ożywiać miejsca i obszary życia bliskie lokalnym społecznościom, poprzez sport, rekreację i rozrywkę. Na Pepsi Arena będą organizowane nie tylko mecze, ale też imprezy muzyczne.
Nie ujawniono wysokości kontraktu. Według nieoficjalnych informacji wynosi on 6 mln zł za trzy lata współpracy. Pytany o tę kwotę prezes Legii Warszawa Paweł Kosmala stwierdził jedynie, że „nie trafia ona w punkt”. Nie boi on się też ewentualnego procesu z władzami Warszawy. Zdaniem urzędników umowa dzierżawy stadionu nie daje Legii prawa do sprzedaży nazwy stadionu.
(GK)