Wyhamowuje trend spadkowy w reklamie zewnętrznej

172,4 mln zł wyniosły w drugim kwartale br. przychody na rynku out of home – poinformowała Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej. To o 1,4 proc. mniej niż w tym samym okresie 2010 roku.
- Wynik ten świadczy o zahamowaniu tendencji spadkowej w reklamie out of home w bieżącym roku. Przypomnę, że pierwszy kwartał był gorszy od porównywalnego okresu roku ubiegłego o pięć procent – podkreśla w komunikacie Lech Kaczoń, prezes IGRZ. W drugim kwartale najwięcej na tę formę reklamy wydały firmy z sektorów: sprzedaż – 18,2 proc. (rok temu – 16,4 proc.), żywność – 15,1 proc. (16,7 proc.) i telekomunikacja – 13,3 proc. (14,9 proc.). W sumie pierwsze półrocze branża reklamy out of home zamyka kwotą sprzedaży w wysokości 287,9 mln zł - o 3 proc. niższą niż w pierwszym półroczu 2010 roku. Izba stwierdza jednak, że ze względu na zmiany strukturalne w branży, porządkowanie sieci nośników reklamy (zwiększanie poziomu jakości ich usytuowania), jak również sprzyjające warunki korzystania z reklamy out of home, wynik na koniec tego roku powinien być lepszy od ubiegłorocznego. Izba przygotowuje swoje zestawienie na postawie danych z firm: AMS SA, BP Media, Business Consulting, CAM Media, Cityboard Media, Clear Channel Poland, Defi Poland, Gigaboard Polska, Mini Media, Ströer Out of Home, Warexpo.(SK, 25.07.2011)
