Sieć T-Mobile została sponsorem tytularnym Ekstraklasy
22.07.2011, 07:54

T-Mobile Ekstraklasa - tak od nowego sezonu będzie się nazywać polska liga piłkarska.
Umowa pomiędzy Polską Telefonią Cyfrową sp. z o.o. a Ekstraklasą SA została podpisała na dwa sezony. Zgodnie z nią T-Mobile będzie sponsorem tytularnym Ekstraklasy, a logo sieci stanie się integralną częścią znaku graficznego Ekstraklasy. Logo T-Mobile ma być też obecne na wszystkich strojach piłkarzy, a także na bandach okalających murawę, stadionach i ściankach sponsorskich. Firmy nie ujawniają, na jaką kwotę opiewa kontrakt. Media podawały wczoraj, że wartość kontraktu to 60 mln zł rocznie. - Nie skomentuję tej informacji - powiedział nam tylko Konrad Mróz z biura rzecznika prasowego Polskiej Telefonii Cyfrowej. Ekstraklasa sponsora tytularnego nie miała od trzech sezonów. Wcześniej do 2008 roku sponsorem ligi była marka Orange. - Wizerunek marki Orange nie będzie ciążył marce T-Mobile, gdyż przerwa w braku sponsora była dość długa. Pamięć kibiców wprawdzie się nie zatarła, ale na pewno zatrze się wraz z rozpoczęciem przez T-Mobile działań promocyjnych - ocenia Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska. Jednocześnie zaznacza, że to, czy T-Mobile przekuje sponsoring tytularny w sukces, zależy od tego, w jaki sposób w praktyce wykorzysta tę formę promocji. - Sponsoring tytularny to trochę samograj, już sama wymienialność nazwy ligi wzmaga zainteresowanie marką. Należy jednak pamiętać, że Orange stworzył tożsamość produktu - hymn ligi, akcje dla kibiców,miał studio telewizyjne w swoich barwach, a nawet część swojej oferty abonamentowej nazywał ofertą futbolową. Im więcej tego typu pomysłów T-Mobile zrealizuje, tym większa szansa, że ten sponsoring okaże się dla niego sukcesem - dodaje Kita.(KSZ, 22.07.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
