Agencja full service obsługująca BZ WBK nie zajmie się rebrandingiem
Bank BZ WBK rozpisał przetarg na agencję full service, która ma opracować plan strategiczno-kreatywny dla banku BZ WBK na najbliższe dwa lata.
- Szukamy agencji, która zajmie się kompleksową obsługą reklamową banku. Jej zadania nie obejmą działań związanych z rebrandingiem - deklaruje Patrycja Klarecka, szefowa działu marketingu BZ WBK. Bank do przetargu zaprosił sześć agencji. Ujawnił nazwę tylko jednej z nich - GPD (do tej pory zajmowała się jego obsługą). Wyniki przetargu mają zostać ogłoszone najwcześniej we wrześniu. Wcześniej przedstawione przez agencje projekty zostaną przebadane w grupie docelowej banku. W tym celu BZ WBK w najbliższym czasie zamierza również rozpisać przetarg na agencję badawczą. Nie jest jasne, czy nowa agencja zajmie się obsługą banku w Internecie. To, czy startującym w przetargu agencjom zostaną powierzone działania w tym zakresie, zależy od przedstawionych przez nie pomysłów na komunikację interaktywną. Bank zakłada, że umowę z wybraną agencję podpisze na dwa lata. Od kwietnia br. właścicielem BZ WBK jest hiszpańska grupa Santander. W marcu br., po informacji o przejęciu banku przez Santander, prezes BZ WBK Mateusz Morawiecki informował, że planowany proces rebrandingu banku będzie rozłożony w czasie, a bank nie zamierza przekraczać kwoty 100 mln zł rocznie na marketing.(KSZ, 13.07.2011)
