"Świat Wiedzy" liczy na sprzedaż 70 tys. egz.
13.07.2011, 08:01

Nowy miesięcznik popularnonaukowy "Świat Wiedzy", przygotowywany przez Wydawnictwo Bauer, ukaże się w najbliższy poniedziałek.
Pierwszy numer ukaże się w nakładzie 200 tys. egz. i objętości 116 stron. Ma kosztować 4,99 zł. Miesięcznik będzie wydawany na licencji ”Welt der Wunder”, który Bauer Media Group wydaje w Niemczech. Pismo ma się składać z działów: Świat i natura, Świat i nauka, Świat i człowiek, Świat i historia, Świat i cywilizacja. Jest adresowane do czytelników między 14 a 49 rokiem życia. Redaktorem naczelnym tytułu został Adam Szumilak, wcześniej redaktor m.in. magazynu komputerowego ”CD-Action” (Wydawnictwo Bauer). Na polskim rynku w latach 90. ukazywał się już tygodnik pod tytułem ”Świat Wiedzy” (Marshall Cavendish Polska Sp. z o.o.). – Z tym dawnym pismem nie mamy nic wspólnego. Nasz magazyn będzie ukazywał się na licencji i sprawdzaliśmy, czy możemy go zarejestrować pod tym tytułem. Okazało się, że jest on wolny – zapewnia Maciej Brzozowski, dyrektor ds. public relations w Bauerze. - Ruch Bauera to odważne posunięcie. W uruchomienie takiego pisma trzeba zainwestować sporo pieniędzy i zapewnić mu mocną promocję, ale nawet to nie gwarantuje sukcesu – uważa Elżbieta Wieteska, redaktor naczelna miesięczników ”Wiedza i Życie” oraz ”Świat Nauki” (oba wydaje Prószyński Media). – Zarówno nam, jak i wszystkim tego typu pismom coraz więcej odbiorców zabiera Internet. Coraz bardziej zagrażają im też naukowe kanały tematyczne – dodaje Wieteska. - Zawsze jest miejsce na rynku na pismo bardzo dobrze przygotowane i redagowane – mówi Michał Wójcik, redaktor naczelny miesięcznika ”Focus. Poznać i Zrozumieć Świat” (G+J Polska). – Cieszę się z tego debiutu, bo konkurencja ”Focusowi” bardzo dobrze zrobi – podkreśla. Zdaniem Moniki Rychlicy, head of non-broadcast w Initiative Warszawa, pismo, które przygotowuje tak duży wydawca, ma sporą szansę na sukces. – Bauer z jednej strony może zapewnić silną autopromocję tego magazynu w innych swoich pismach, a z drugiej sprzedawać ciekawe pakiety z segmentem motoryzacyjnym czy kobiecymi tytułami luksusowymi – zaznacza Rychlica. Według naszych informacji handlowcy z biura reklamy Bauera zapewniają w domach mediowych, że pismo będzie miało sprzedaż co najmniej 70 tys. egz. Obecnie największym pismem popularnonaukowym jest ”Focus”. W pierwszym kwartale br. miał średnie rozpowszechnianie płatne razem 102 035 egz., ”Wiedza i Życie” - 31 538 egz., ”21. Wiek” (Amconex) – 25 683 egz., ”Świat Nauki” – 16 946 egz. (Dane: ZKDP)(SK, 13.07.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
