”M jak miłość” mimo mniejszej widowni nadal liderem pasma

W sezonie 2010/2011 serial ”M jak miłość” gromadził w TVP 2 średnio 7,4 mln widzów i utrzymał pozycję lidera pasma.
Premierowe odcinki serialu ukazywały się od 13 września ub.r. do 13 czerwca br., o 20.45 (w jesiennej ramówce w poniedziałki, wtorki i środy, a w wiosennej w poniedziałki i wtorki). Średnio w czasie emisji ”M jak miłość” Dwójka miała 45,3 proc. udziału w rynku (40,8 proc. w grupie komercyjnej 16-49 lat). W obu grupach stacja była w tym paśmie liderem: Polsat miał średnio 12,2 proc. udziału w rynku (15,9 proc. w grupie komercyjnej), TVN – 11,8 proc. (11 proc.), a Jedynka – 11,6 proc. (11,4 proc.). Reklamy przy serialu ”M jak miłość” są zazwyczaj najdroższymi pozycjami w cenniku Telewizji Polskiej (w marcu wyżej wyceniono wracający po długiej przerwie serial ”Ranczo”). Ze sprzedaży tych spotów w sezonie 2010/2011 Dwójka uzyskała 155,8 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów). W poprzednim sezonie (od września 2009 roku do czerwca 2010 roku) serial ”M jak miłość”, nadawany w poniedziałki i wtorki, miał średnio 8,3 mln widzów i dał Dwójce 50,4 proc. udziału w rynku (46,7 proc. w grupie komercyjnej). Dane: Nielsen Audience Measurement.(RUT, 15.06.2011)
