Wiosną telewizje nadały więcej spotów niż rok temu
02.06.2011, 08:22
Od początku marca do końca maja największe telewizje nadały ponad 20 proc. więcej spotów reklamowych niż w tym samym okresie ub.r.
Reklamy w TVP 1, TVP 2, Polsacie i TVN trwały tej wiosny o jedną czwartą dłużej niż rok temu, łącznie ponad 1,4 tys. godzin. Tak więc na ich obejrzenie trzeba by poświęcić prawie dwa miesiące. Jak oceniają media plannerzy, telewizje – zarówno największe stacje, jak i kanały tematyczne – wiosną mogły zaoferować klientom więcej ratingów niż rok temu. – Dużym telewizjom większe zasoby pozwoliły wygenerować odpowiednio ustawione wiosenne ramówki. Z kolei kanałów tematycznych przybyło i poprawiły swoje wyniki. Rekordowy pod względem liczby wygenerowanych ratingów był marzec – ocenia Piotr Bieńko, dyrektor zarządzający domu mediowego Mediasense. – Jeśli chodzi o ceny, było trochę drożej, ale myślę, że stacjom nie udało się podnieść cen tak bardzo, jak by chciały – ocenia Piotr Piętka, wiceprezes domu mediowego Starcom. Cennikowo (a więc bez uwzględnienia rabatów) najwięcej wiosną zarobił TVN - 979 mln zł (9 proc. więcej niż rok temu), drugi był Polsat – 962 mln zł (największy wzrost – 18 proc.), wpływy TVP 1 wyniosły 606 mln zł (wzrost o 4 proc.), a TVP 2 – 426 mln zł (wzrost o 7 proc.). W sumie te cztery telewizje pokazały wiosną 223 tys. spotów. Najwięcej było ich w Polsacie – 63 tys. i TVN – 57 tys. (wzrost odpowiednio o 12 i 6 proc.). Jednak aż kilkudziesięcioprocentowy skok zanotowały pod tym względem anteny TVP: Jedynka do 52 tys. (33 proc.), a Dwójka do 51 tys. (47 proc.). – Zastanawiające, że telewizji publicznej wciąż udaje się znajdować dodatkowe zasoby czasu reklamowego, zwłaszcza przy spadającym udziale w rynku – stwierdza Piotr Piętka. Dane: Nielsen Audience Measurement.(RUT, 02.06.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










