Dział: PERSONALIA

Dodano: Czerwiec 01, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tomasz Englert nie jest już prezesem Grupy Ströer

Po pięciu miesiącach Tomasz Englert został odwołany z funkcji prezesa firmy reklamy zewnętrznej Grupa Ströer. Zdaniem branży przekonał się, że sprzedawanie mediów to nie to samo, co ich kupowanie.

Do zarządu firmy wracają Adam Tkaczyk, do 1 stycznia br. wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu grupy (z firmą związany był osiem lat), i Andrzej Magdziak, były wieloletni szef News Outdoor Poland (odszedł po przejęciu tej firmy przez Ströera). Informację o zmianach w zarządzie Grupy Ströer jako pierwszy podał wczoraj serwis Media i Marketing Polska. Englert nie komentuje sprawy swojego odwołania. Na razie nie wiadomo, kto zastąpi go na stanowisku prezesa firmy. Englert na początku ub.r. zastąpił na stanowisku prezesa Janusza Malinowskiego, który wcześniej kierował wszystkimi spółkami grupy, w tym także przejętą w ub.r. News Outdoor Poland – obecnie funkcjonuje jako Ströer City Marketing. Przeszedł z domu negocjacyjnego Group M, w którym był chief executive officerem. Wcześniej pracował jako dyrektor sprzedaży i marketingu w Grupie ITI. Był także współzałożycielem MediaCom w Polsce i wieloletnim CEO w tej firmie. Przedstawiciele branży reklamy zewnętrznej nie kryją zdziwienia. Dariusz Skraba, prezes zarządu firmy reklamy zewnętrznej Ad i Media, komentuje: - Zbyt krótko Tomasz Englert kierował największą firmą reklamy zewnętrznej, by można było mówić o trwałych zmianach. Na podsumowania można byłoby pozwolić sobie dopiero po przynajmniej pół roku. Jednak już od kilku tygodni w branży mówiło się coraz głośniej, że przyjęty przez Ströer model sprzedaży nośników w systemie dwutygodniowym się nie sprawdza, a firma zamiast na nim zarabiać, odnotowuje straty – mówi Dariusz Skraba. Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, uważa, że firma zakończyła eksperyment. - Stöer wraca na sprawdzony kurs. Zarówno Adam Tkaczyk, jak i Andrzej Magdziak dali się już poznać jako wybitni znawcy tak wąskiej specjalizacji, jaką jest reklama zewnętrzna. Tymczasem domeną Englerta zdaje się być zakup, nie sprzedaż - stwierdza Kaczoń.

(DOK, 01.06.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.