Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 30, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Napisy "18 - alkohol tylko dla pełnoletnich" pojawią się na puszkach z piwem

Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego Browary Polskie zmienił zasadę umieszczania tzw. oznaczeń odpowiedzialnościowych na opakowaniach piwa i w spotach je reklamujących.

Do tej pory oznaczenie "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu" (z przekreślonymi kluczykami od samochodu) pojawiało się na puszkach i butelkach z piwem, a oznaczenie "18 - alkohol tylko dla pełnoletnich" wyłącznie w reklamach audiowizualnych. Teraz oba oznaczenia mają być eksponowane na opakowaniach, w reklamach telewizyjnych i kinowych. - O tym, jakie oznaczenie i gdzie się pojawi, będzie decydował producent piwa - mówi Dawid Piekarz, communication manager Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego, organizacji, która wprowadza oznaczenia od 2008 roku. Przyjęto też zasadę, że czas ekspozycji oznaczenia w reklamach audiowizualnych nie będzie krótszy niż 10 proc. czasu spotu. - Chcemy, by kontakt z naszą akcją edukacyjną był jak najszerszy - mówi Dawid Piekarz. Nowością będzie też zamieszczanie oznaczeń na opakowaniach zbiorczych piw. Związek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego skupia największych producentów piwa w Polsce: grupę Carlsberg Polska, grupę Żywiec, Kompanię Piwowarską i Royal Unibrew Polska. Akcja umieszczania oznaczeń jest inicjatywą własną tej organizacji.

(KSZ, 30.05.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.