Odejście z Radia Złote Przeboje  |  Dyrektor kreatywny w Grupie Freundschaft  |  Meloradio młodzieżową stacją  |  TVN Siedem z premierą  |  Polsat bez "Trudnych spraw"  |  Juror "Must be the music"  |  Oglądalność "B&B Love" w TVN  |  Nowy format wideo "Super Expressu"  |  Nowość TVN Turbo  |  Ramówka RMF FM  |  BBC Player w CDA Premium  |  Zastępczyni redaktorki naczelnej Onet Lifestyle  |  Sopexa będzie promować  |  UPEMI wybrała agencję  |  Kampania Radia Kolor  |  EBU przyznała Bazylei organizację Eurowizji  |  ChatGPT przekroczył 200 mln użytkowników tygodniowo  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Odejście z Radia Złote Przeboje  |  Dyrektor kreatywny w Grupie Freundschaft  |  Meloradio młodzieżową stacją  |  TVN Siedem z premierą  |  Polsat bez "Trudnych spraw"  |  Juror "Must be the music"  |  Oglądalność "B&B Love" w TVN  |  Nowy format wideo "Super Expressu"  |  Nowość TVN Turbo  |  Ramówka RMF FM  |  BBC Player w CDA Premium  |  Zastępczyni redaktorki naczelnej Onet Lifestyle  |  Sopexa będzie promować  |  UPEMI wybrała agencję  |  Kampania Radia Kolor  |  EBU przyznała Bazylei organizację Eurowizji  |  ChatGPT przekroczył 200 mln użytkowników tygodniowo  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Odejście z Radia Złote Przeboje  |  Dyrektor kreatywny w Grupie Freundschaft  |  Meloradio młodzieżową stacją  |  TVN Siedem z premierą  |  Polsat bez "Trudnych spraw"  |  Juror "Must be the music"  |  Oglądalność "B&B Love" w TVN  |  Nowy format wideo "Super Expressu"  |  Nowość TVN Turbo  |  Ramówka RMF FM  |  BBC Player w CDA Premium  |  Zastępczyni redaktorki naczelnej Onet Lifestyle  |  Sopexa będzie promować  |  UPEMI wybrała agencję  |  Kampania Radia Kolor  |  EBU przyznała Bazylei organizację Eurowizji  |  ChatGPT przekroczył 200 mln użytkowników tygodniowo  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 49 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: IMPREZY

Dodano: Maj 23, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

GrandFront 2010

"Puls Biznesu" zdobył główną nagrodę w kategorii Gazety w Konkursie Izby Wydawców Prasy na Prasową Okładkę Roku GrandFront 2010. Wśród czasopism zwyciężył "Tygodnik Powszechny".

"Puls Biznesu" został nagrodzony za okładkę z 12 kwietnia 2010 roku, po katastrofie w Smoleńsku, którą przygotował dyrektor artystyczny dziennika Tomasz Młynarski. Na tej jedynce nie było tytułów - tylko winieta i agencyjne zdjęcie ITAR-TASS, na którym przez prześwitującą biało-czerwoną flagę widać postać przypinającą kir. – Wszystkie pomysły, jakie miałem na tę okładkę, wykorzystała wcześniej konkurencja w swoich wydaniach specjalnych, które ukazały się zaraz po katastrofie. Z naszym fotoedytorem Grzegorzem Kaweckim próbowaliśmy znaleźć jakieś wymowne zdjęcie. Gdy zobaczyłem to, od razu wiedziałem, że to jest nasza okładka – opowiada Młynarski.
"Tygodnik Powszechny" zdobył GrandFront za okładkę numeru 7/2010 do tematu "Wszystko, co zakazane". Przygotował ją Marek Zalejski, wykorzystując ilustrację Wiesława Rosochy. – W swoich pracach staram się płynnie łączyć przeciwieństwa, w tym przypadku pierwiastek męski i żeński. Marek Zalejski uznał, że to będzie dobra ilustracja do tematu o tabu – mówi Rosocha.
Obie okładki zdobyły też nagrody ArtFront, odpowiednio w kategoriach: Dzienniki ogólnokrajowe i Czasopisma opinii. Oprócz nich ArtFrontami nagrodzono: "Gazetę Współczesną" (dzienniki regionalne), "Tygodnik Podhalański" (czasopisma i gazety lokalne), "Wysokie Obcasy Extra" (magazyny wielotematyczne), "Viva!" (czasopisma o gwiazdach), "Press" (czasopisma branżowe), "Beethoven Magazine" (czasopisma hobbystyczne), "Czas na Wnętrze" (czasopisma o domu i ogrodzie), "Classicauto" (czasopisma motoryzacyjne), "Play" (czasopisma komputerowe), "Green" (magazyny offowe).
Jury przyznało też dodatkową nagrodę za efektywne wykorzystanie nowoczesnej technologii druku - "Polityce" za okładkę trójwymiarową oraz cztery nagrody specjalne. Otrzymały je: "Dziennik Polski" - za publikację "Piątek Magazyn Reporterów", "Puls Biznesu" i "Architektura – Murator" - za linie okładkowe oraz "Magazyn Literacki Tygodnika Powszechnego" - za autorskie wykorzystanie typografii.

W tym roku do konkursu zgłoszono 340 okładek. Galerię wszystkich nagrodzonych prezentujemy na Press.pl.


 

Gala finałowa konkursu GrandFront 2010 na Prasową Okładkę Roku. (fot. Marcin Obara)
Gala finałowa konkursu GrandFront 2010 na Prasową Okładkę Roku. (fot. Marcin Obara)
Gala finałowa konkursu GrandFront 2010 na Prasową Okładkę Roku. (fot. Marcin Obara)

(BIT, 23.05.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.