Małysz może nie wygrać Rajdu Dakar - ale RMF FM już wygrał

Niezależnie od tego, jak Adam Małysz wypadnie w Rajdzie Dakar, radio RMF FM już wygrało na jego udziale w RMF Carolina Team - uważają fachowcy od marketingu sportowego i public relations. Powiązanie marki RMF FM z marką Małysza bardzo wypromuje bowiem tę pierwszą.
Specjaliści od marketingu sportowego nie mają wątpliwości: pozyskanie Adama Małysza dla zespołu RMF Caroline Team, którego patronem jest radio RMF FM, to wizerunkowy strzał w dziesiątkę. - Udział Adama Małysza w barwach RMF FM w Rajdzie Dakar to znacznie lepsza promocja marki radia niż spoty reklamowe i być może jeden z najlepszych pomysłów na sponsoring sportowy w ostatnim roku – ocenia Konrad Pudło z firmy badawczej Pentagon Research. Tadeusz Sołtys, prezes RMF FM, pytany o marketingowe zalety tego pomysłu, nie chce mówić zbyt wiele. - Adam Małysz jest dobrem narodowym. Jego udział w rajdzie w naszych barwach jest wartością dodaną, a nie celem samym w sobie - stwierdza tylko. Nie zdradza, jak stacja wykorzysta do swojej promocji udział Małysza w drużynie RMF. Na pomysł zaproszenia skoczka do teamu wpadł Rafał Płuciennik, szef RMF Caroline Team. Prezes Sołtys nie brał udziału w negocjacjach, zdradza jednak, że wystarczyły dwa spotkania, by stacja doszła z Małyszem do porozumienia. Grzegorz Kita, prezes Sport Management Polska, podkreśla, że obecność Małysza w RMF Caroline Team zwróci uwagę na tę drużynę. – Ponadto wzmocni i rozszerzy zasięg samej marki RMF FM. Widać to już było po efektach mediowych samej konferencji prasowej w sprawie udziału Małysza w rajdzie – mówi Kita. Rafał Szymczak, dyrektor zarządzający agencji Profile PR, zwraca uwagę na kolejne plusy dla radia płynące z tej sytuacji: - Wielką zaletą tego rodzaju promocji jest fakt, że konkurencyjne stacje będą miały spory problem, by przy okazji rajdu z udziałem Małysza o marce RMF nie wspomnieć. Samo radio już może więc liczyć na większą obecność w mediach. - W poprzednich latach TVP poświęcała Rajdowi Dakar zaledwie kilka minut dziennie. Teraz, za sprawą Małysza, na pewno się to zmieni. Ekspozycja marki RMF FM w mediach też będzie dużo większa – przewiduje Rafał Czechowski, dyrektor zarządzający agencji Imago Public Relations. Rajd Dakar, w którym weźmie udział Adam Małysz, odbędzie się w styczniu 2012 roku.(MW, 28.04.2011)
