Leo Burnett Agencją Roku w konkursie KTR
20.04.2011, 08:40

Wczoraj rozstrzygnięto Polski Konkurs Reklamy KTR 2011. Podczas gali wręczono 21 złotych, 23 srebrne i 45 brązowych statuetek.
Agencją Reklamową Roku została Leo Burnett Warszawa, a Agencją Interaktywną Roku - 180heartbeats. Reklamodawcą Roku jest Telekomunikacja Polska SA. Domem Produkcyjnym Roku jest Opus Film, Studiem Postprodukcyjnym – Platige Image, Fotografem – Łukasz Murgrabia. Złote statuetki w kategorii Reklama radio otrzymały agencja Change Integrated za "Commodore is not dead" dla Silesia Party i www.nienaltowski.com za "Wolontariusz z prawdziwą pasją" dla Muzeum Powstania Warszawskiego. W kategorii Media interaktywne nagrodzono Adv.pl za "Viral Kaszpirowski" dla Telekomunikacji Polskiej. W kategorii Fotografia złoto powędrowało do Igora Omuleckiego za pracę "Hyperspace" dla Audi i do Magdy Wunche & Samsel za pracę "Plakaty Summer76" dla Teatru Wielkiego w Poznaniu. W kategorii Ilustracja złoto otrzymali: Paweł Jońca za pracę "Klasy społeczne" dla "Przekroju", Damian Nenow za ilustracje do filmu "Paths of Hate" Platige Image i Sameer Kulavoor za serię prac "Tsunami, Trzęsienie" dla Polskiej Akcji Humanitarnej. W Active Advertising główne nagrody zdobyły: Euro RSCG Warsaw za "Klips dla Amazonki", Leo Burnett za "Sukiennice Museum - Stories Behind The Paintings" dla PZU SA i Muzeum Narodowego w Krakowie. W kategorii Design zwyciężyli: Edgar Bąk za miesięcznik "WAW" dla Fundacji Uptown, Lunapark za projekt "Expo 2010 Szanghaj - video mapping" dla PARP/WWAA, Mamastudio za system komunikacji wizualnej Centrum Nauki Kopernik w Warszawie, Slick Design Robert Mendel za "PFR 2010" dla Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Valkea Media za "Exklusiv", Lowe GGK za 30. Warszawskie Spotkania Teatralne dla Instytutu Teatralnego im. Z. Raszewskiego. W kategorii Marketing Miejsc złoto przyznano kampanii "Gołębie kręcą Kraków" (TBWA\) dla Urzędu Miasta w Krakowie. W kategorii Warsztat Film za efekty specjalne nagrodzono Michała Gryna za "Miasto Ruin" Platige Image dla Muzeum Powstania Warszawskiego (poniżej prezentujemy trailer), za kostiumy - Dorotę Roqueplo ("Barok" dla Polkomtelu), za montaż - Magdę Mikołajczyk ("Adamek 2" dla Żywca), a za reżyserię - Macieja Kowalczuka ("Netia bez Vat"). Złota nie przyznano w ogóle w kategoriach: Kampania, Reklama drukowana i Film. Nagrody specjalne za łamanie stereotypów w reklamie otrzymały: V&P Agencja Reklamowa za "Czystość na okrągło!" i Mediacom za "Świat Pampers". Nagrodę im. Anny Iwaszkiewicz wręczono Film Produkcji za kampanię "Warka Ekstraklasa", a nagrodę Creative Mobile otrzymała agencja Adv.pl za "Serce i Rozum kręcą reklamę". Wczoraj rozstrzygnięto także polską edycję Young Creatives. Zwycięzcy tego konkursu pojadą na festiwal reklamowy Cannes Lions. Są to zespoły kreatywne: Ewelina Łozowska i Anna Seemann, Piotr Chrobot i Michał Pawłowski z Saatchi & Saatchi, Marta Frączek i Olga Szczepańska z JWT, Tytus Klepacz i Adam Marzec z Change Integrated, Paulina Olesińska i Marta Wolińska z Raczkiewicz Chenczke Rc2, Krzysztof Mielcarek i Mariusz Sępek z DDB Warszawa. Polski Konkurs Reklamy KTR organizują Klub Twórców Reklamy i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Oświadczenie SAR po Polskim Konkursie Reklamy KTR SAR informuje, że kampania zrealizowana dla ING Banku w Internecie przez agencję 180heartbeats i nagrodzona srebrnym oraz brązowym KTR powstała w oparciu o platformę komunikacji „To tylko mamy za darmo, co zrobimy sami" zaprojektowaną przez agencję Brain. SAR uwzględni w regulaminie i formacie zgłoszeń KTR możliwość rejestrowania większej ilości firm odpowiadających za dane zgłoszenie. Jednocześnie SAR wyraża ubolewanie, że w informacjach prasowych oraz na gali zabrakło powyższych informacji. Zarząd KTR(RYD, 20.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
